شهردار منطقه ۱۹ از تثبیت مالکیت و اخذ اسناد کاداستری سه فقره از املاک متعلق به شهرداری در منطقه به مساحت بیش از ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع خبر داد.
به گزارش نبض تهران، حسین اخگرپور شهردار منطقه ۱۹، از تثبیت مالکیت و اخذ اسناد کاداستری سه فقره از املاک متعلق به شهرداری در این منطقه به مساحت بیش از ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع خبر داد و این اقدام را گامی مهم در صیانت از داراییهای عمومی و حفظ حقوق بیتالمال عنوان کرد.
اخگرپور با اعلام این خبر اظهار کرد: در ادامه اقدامات مدیریت شهری برای ساماندهی وضعیت املاک و صیانت از سرمایههای عمومی، با پیگیریهای اداره املاک منطقه، فرآیند تثبیت مالکیت و اخذ اسناد کاداستری سه فقره از املاک متعلق به شهرداری با موفقیت به سرانجام رسید.
وی افزود: این املاک با مجموع مساحت بیش از ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع، از جمله داراییهای مهم شهرداری منطقه محسوب میشوند.
شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت املاک شهرداری تصریح کرد: تعیین تکلیف ملکی و صدور اسناد مالکیت کاداستری، علاوه بر جلوگیری از هرگونه تعرض و سوءاستفاده احتمالی، زمینه صیانت مؤثر از داراییهای عمومی و ارتقای شفافیت در مدیریت املاک شهری را فراهم میکند.
اخگرپور ادامه داد: این اقدام در راستای سیاستهای مدیریت شهری و با هدف ساماندهی وضعیت املاک و بهرهبرداری بهینه از داراییهای شهری انجام شده است.
وی با اشاره به تکالیف قانونی دستگاههای اجرایی در حوزه حدنگاری گفت: بر اساس مواد ۹، ۱۰ و ۱۱ قانون جامع حدنگار (کاداستر)، تمامی دستگاههای اجرایی موظف به اخذ اسناد مالکیت کاداستری برای املاک تحت تملک خود هستند و صدور اسناد این املاک نیز در همین راستا انجام شده است.
شهردار منطقه ۱۹ در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای اداره املاک منطقه خاطرنشان کرد: تثبیت مالکیت و صدور اسناد رسمی برای املاک شهرداری، اقدامی مؤثر در حفظ و صیانت از سرمایههای شهری، حقوق عمومی و بیتالمال محسوب میشود.
انتهای پیام/




