صندوق‌های بازنشستگی ابزار شفاف بازار سرمایه هستند

0
36

رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: صندوق‌های بازنشستگی به عنوان یک ابزار شفاف در بازار سرمایه است و می‌تواند منابع پایداری را وارد بازار کند.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری نبض تهران، علی‌اکبر ایرانشاهی رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس از راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری بازنشستگی تکمیلی خبر داد و اظهار کرد: این صندوق‌ها افق بلند مدت سرمایه‌گذاری را ترویج می‌کنند و منابع پایدار را وارد بازار سرمایه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: صندوق‌های بازنشستگی می‌تواند پوشش هزینه‌های دوره بازنشستگی افراد باشد انتظار ما این است که این برنامه برای افق بلند مدت افراد بازنشسته خواهد بود.

این صندوق‌ها در دنیا به عنوان سرمایه گذاری مدون شناخته می‌شود، همچنین این صندوق‌ها در بلند مدت می‌تواند منابع پایداری را حفظ کند.

رئيس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: سرمایه‌گذاری حداقل این صندوق‌ها ۵۰۰۰ میلیارد ریال و حداقل ارزش مجموع واحد‌های سرمایه‌گذاری ممتاز ۱۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

ایرانشاهی در ادامه افزود: در واقع صندوق‌های بازنشستگی به عنوان یک ابزار شفاف در بازار سرمایه است و می‌تواند منابع پایداری را وارد بازار کند.

وی خاطرنشان کرد: منابع حاصل از ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری در مواردی از قبیل بازنشستگی، کارافتادگی کلی حین یا اتمام همکاری به نیروی کار و در زمان فوت به ورثه وی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here