آئین افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی برگزار شد

0
27

آئین افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی طی مراسمی با حضور برخی از مسئولان شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری نبض تهران، آئین افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی با ظرفیت ۷۴ دستگاه شارژر امروز یکشنبه ششم شهریور ماه سال جاری با حضور شهردار تهران و وزیر صمت برگزار شد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: هفته دولت و یاد و نام شهدای دولت را گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: پن ترجیح می‌دهم در مباحث تخصصی صحبتی نداشته باشم و این مسئله را به دوستان مربوطه بسپارم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در انتظار ورود اتوبوس‌های برقی به تهران هستیم تا کمبودی که در حدود ۱۰ سال گذشته در شهر تهران ایجاد شد را کمی جبران کند.

چمران گفت: برای رهایی از آلودگی هوا باید به تدریج اتوبوس‌های برقی را جایگزین اتوبوس‌های فعلی شهر تهران کنیم و به مردم خدمات مناسبی را در حوزه حمل و نقل ارائه بدهیم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در ادامه این مراسم اظهار کرد: امروزه مسئله آلودگی هوا به ویژه برای سالمندان و بیماران مشکلاتی را در شهر تهران ایجاد کرده است و ما برای رفع معضل آلودگی سرفصل‌های مرتبطی را برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: در جلسات منظمی که با دستگاه‌های مختلف برگزار شد وارد کردن اتوبوس برقی به چرخه حمل و نقل شهر تهران به عنوان اولویتی مهم برای همه ما تعیین شد.

شهردار تهران اضافه کرد: با تکیه بر ظرفیت خودروسازان داخلی بناست تأمین اتوبوس برقی در اولویت باشد و در حال حاضر قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی امضا شده است. زاکانی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای ورود ۵۰ هزار تاکسی برقی از ۷ نوع خودروی مختلف در دست انجام است و در خصوص ورود ۴۰۰ هزار موتور برقی با وزارت صمت تفاهم کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: برقی شدن حمل‌ و نقل شهری مثل تهران امری ضروری و مهم است تا در نهایت شرایط بهتری را ر محیط زیست این کلانشهر فراهم بیاوریم. شهردار تهران تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده امیدواریم در پایان سال آینده کار نصب ۵۰۰۰ دستگاه شارژر ویژه خودروهای برقی در نقاط مختلف سطح شهر تهران انجام شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here