سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر عمر مفید برخی از تجهیزات شرکت کنترل ترافیک به پایان رسیده و در بسیاری از موارد نیاز است که رویکرد آن تجهیزات عوض شده و حدود ۴۰ درصد دوربینهای ما به بهروزرسانی نیاز دارند.
به گزارش نبض تهران، حمید برادران سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، اظهار کرد: سامانههای ثبت تخلفات و به ویژه تخلف سرعت غیرمجاز، به مانند همه تجهیزات الکترونیکی و به فراخور خودشان خرابی و خاموشی دارند.
وی تصریح کرد: اینکه بگوییم تجهیزاتی هستند که دائم و در طول ۲۴ ساعت در ۷ روزه هفته کار میکنند و خرابی ندارند، امکانپذیر نیست و ممکن است گاهی مشکلاتی پیش بیاید.
سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: در مورد تجهیزات شرکت کنترل ترافیک به طور متوسط بین ۸ تا ۱۰ درصد خرابیهایی داریم که روزانه اتفاق میافتند و تعمیر و رفع خرابی آنها در کمتر از ۲۴ ساعت آینده جزو وظایف پیمانکار است.
حفاریهای غیرمجاز و قطعی شبکه فیبر نوری، عامل برخی مشکلات فعلی!
برادران همچنین یادآور شد: گاهی بعضی از قطعیهای تجهیزات شرکت کنترل ترافیک مرتبط با شبکه فیبر نوری و حفاریهای غیر مجوز دار در سطح شهر تهران است که چیزی نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد آن ۱۰ درصد خرابی مربوط به این خرابی و اختلال در شبکه فیبر نوری است که در این مورد یک مقدار به زمان بیشتری برای برقراری ارتباط نیاز دارد.
وی در ادامه تأکید کرد: همکاران ما در حوزه زیرساخت همواره تلاش میکنند که در کمتر از یک هفته کاری مشکلات پیش آمده را در حوزه تجهیزات شرکت کنترل ترافیک برطرف کرده و به جریان کار برگردانند و در گام اول باید محل حادثه شناسایی شده و اتفاقی که افتاده تشخیص داده شود و پس از آن اقدامات لازم اجرایی شود.
سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: در خصوص تأمین تجهیزات و قطعات مورد استفاده در تجهیزات ما سعی کردیم یک نسلی را از سال ۱۳۹۱ که وارد حوزه کنترل سرعت با دوربینها شدیم، توان و اعتبارات اصلی خود را در پوشش حداکثری شهر بگذاریم و تجهیزات فعلی حدود ۱۲ تا ۱۳ سال در بزرگراهها، تونلها و … در گرما و سرما نصب بوده است.
برادران خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمر مفید تجهیزات فوق به پایان رسیده است و در بسیاری از موارد نیاز است که رویکرد آن تجهیزات عوض شده و حدود ۴۰ درصد دوربینهای ما نیاز به بهروزرسانی دارند.
وی همچنین تصریح کرد: رویکرد قدیم دوربینهای ثبت تخلف این بود که فقط پلاک خودروی متخلف را پایش میکرد و در مدلهای جدید این دوربینها علاوه بر اینکه سرعت بالای خودروها پایش میشود، همه خودروهای عبوری از دوربینها پایش میشود و این مسئله منتج میشود که بتوانیم سرعت متوسط بزرگراهی را کنترل کنیم و شهرداری در حال پیاده سازی سامانههایی است که بتواند سرعت لحظهای و سرعت متوسط را ثبت کند.
همه تجهیزات شرکت کنترل ترافیک تولید داخل هستند
سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: مشکلی که قبلا درباره اینکه رانندگان بعد از برخورد و مشاهده دوربین سرعت خود را کاهش و پس از آن سرعتشان را کاهش میدهند را شناسی کردیم و با کنترل سرعت متوسط این معضل را رفع خواهیم کرد و در واقع در این زمینه با دوربینها و تجهیزات جدید و به روز تا پایان سال ۱۴۰۳ پوشش حداکثری میدهیم.
برادران تاکید کرد: با توجه به توانمندیهای شرکتهای دانش بنیان، همه تجهیزاتی که در حال حاضر در حوزه کنترل ترافیک استفاده میشود، تولید شرکتهای فوق بوده و تقریبا هیچ مشکلی در این حوزه نداریم و تحریمها تاثیر آنچنانی روی این حوزه و تجهیزات مورد نیاز نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع همه تجهیزات مورد استفاده در شرکت کنترل ترافیک و تجهیزاتی که نصب است به طور ۱۰۰ در ۱۰۰ تولید داخل است.
انتهای پیام/