معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیش از ۴ میلیون موتورسیکلت در تهران تردد میکنند و برابر آمارهایی که اعلام میشود حدود ۷۰ درصد از این موتورسیکلتها کاربراتوری هستند.
به گزارش نبض تهران، سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش میشد حضور یافت و در خصوص تردد موتورسیکلتهای دودزا در شهر تهران توضیح داد.
سرهنگ مومنی گفت: شهر های بزرگ کشور درگیر بحث آلودگی هوا هستند و در شهر تهران ۴ میلیون و سیصد هزار موتورسیکلت در حال تردد هستند و برابر آمارهایی که اعلام میشود حدود ۷۰ درصد از این موتورسیکلتها کاربراتوری هستند.
وی افزود: خود همین موتورسیکلتها یک منبع متحرک آلودگی هوای شهر تهران محسوب میشوند و بر اساس اظهار نظر های کارشناسی اعلام میشود که هر موتورسیکلت بین ۴ تا ۷ برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد میکند.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: اگر خیلی این موتورسیکلت تنظیم باشد ۴ برابر یک خودرو اگر از سن فرسودگی گذشته باشد ۷ برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد میکند و همان بحث احساس مسئولیت فردی به میان میآید.
سرهنگ مومنی افزود: باید به راکبین موتورسیکلت که وسیله آنها فرسوده است گفت که برای تعویض موتورسیکلت خود اقدام نمایید؛ هرچند که سازمانها باید تسهیلاتی برای این کار برقرار نمایند.
وی گفت: جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده و کاربراتوری باید در دستور کار سازمان ها قرار بگیرد و به جای انها از موتورسیکلت های برقی استفاده شود و برخی از این سازمانها به دنبال این موضوع هستند که موتورسیکلتهای برقی جایگزین شود.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: لذا پلیس هم در این خصوص با موتورسیکلتهای دودزا برخورد می کند. وقتی پلیس موتورسیکلتی را به علت نداشتن کلاه ایمنی متوقف میکند و یا یا اینکه هر تخلف دیگری را نیز انجام داده است، پلیس وضعیت دودزا بودن آن را نیز بررسی میکند؛ یعنی در کنار نداشتن کلاه ایمنی جریمه دودزا بودن نیز شامل این موتورسیکلت خواهد شد.
وی افزود: حتی در برخی از موارد موتورسیکلتها را به پارکینگها منتقل کردهایم و آنها را مجبور به بردن به تعمیرگاهها کردهایم تا موتورسیکلت خود را اصلاح کرده و مدارک خود را تحویل بگیرند.
انتهای پیام/