صاحب: شهرداری خانه فعالان حوزه خانواده و جمعیت است

0
239

صاحب با بیان اینکه شهرداری خانه فعالان حوزه خانواده و جمعیت است از برنامه‌ریزی برای تقویت حمایت از فعالان گروه‌های مرمی در این عرصه خبر داد.

به گزارش نبض تهران، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم قدردانی از فعالان گروه‌های جهادی حوزه جوانی جمعیت که با حضور دبیرستاد ملی جمعیت، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی و فعالان حوزه جوانی جمعیت و گروه‌های مردمی مروج فرزندآوری درشهرداری منطقه ۲ برگزار شد با بیان این مطلب افزود: موضوع جمعیت قبل از موضوعات اقتصادی یک موضوع فرهنگی تبدیل است. اذهان عمومی در۵۰ سال گذشته به شکل نرم تهدید و دچار استحاله شده است. اگر گره غلط ذهنی ایجاد شده در این مدت درموضوع فرزندآوری را نتوانیم با کنشگری اجتماعی برطرف کنیم بزودی دچار ابرچالش فرسودگی جمعیت خواهیم شد.

وی افزود: وضعیت کنونی کشورنشان می‌دهد در حوزه فرزند آوری دچاربیماری اجتماعی تک فرزندی هستیم. برای درمان این بیماری درکنار فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حضور موثر و مستمر فعالان حوزه‌های اجتماعی برای تشویق مادران و خانواده‌ها برای داشتن فرزند هستیم. در این راستا شهرداری ازگروه‌های فعال در این حوزه درهمه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی حمایت جدی خواهد کرد.

صاحب با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه هرخانواده فرزندان آن خانواده هستند، بیان داشت: هر پیشرفتی درگرو جوانی جمعیت است و برای اینکه از پیشرفت همه جانبه عقب نمانیم، نیازبه جمعیت پویا داریم و از این‌رو، موضوع جمعیت برای کشوراهمیت بسزایی دارد.

مدیرکل سلامت شهرداری با بیان اینکه شهرداری خانه فعالان حوزه خانواده و جمعیت است ازبرنامه‌ریزی برای تقویت حمایت از فعالان گروه‌های مرمی در این عرصه خبر داد و اظهار داشت: حمایت ازشبکه‌های مردمی وجهادی حائز اهمیت است و ما وظیفه حمایت از خانواده را به عنوان یک اولویت دنبال می‌کنیم.در این راستا طراحی و اجرای چندین پویش مردمی با عنوان فرزندان سرمایه‌های زندگی در دستور کار قرار داشته است.

تشکیل معاونت جوانی جمعیت در شهرداری تهران

صاحب تصریح کرد: موضوع جمعیت اهمیت بسیاری دارد و شهرداری تهران نیزبراساس اسناد بالادستی، برنامه‌هایی را در این حوزه دردستورکار خود قرار داده است. دردو سال اخیر، حوزه سلامت شهرداری تهران مکاتبات بسیاری را با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط درحوزه جمعیت انجام داده و اقدام به برگزاری پویش‌های تبلیغاتی با محوریت فرزندآوری کرده است.

وی با اشاره به اینکه دنبال خانواده کامل با ۴ فرزند هستیم، گفت: کمک در ازدواج آسان و ارائه مشاوره رایگان از سوی شهرداری انجام شده است. همچنین معاونت جوانی جمعیت درشهرداری تهران و در اداره سلامت راه‌اندازی شده است تا برنامه‌های این حوزه با قوت بیشتری پیگیری شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران به مسله سقط جنین ونگاهی که در ۵ دهه گذشته نسبت به این موضوع ازسوی خانواده‌ها و زوجین وجود داشته است، اشاره کرد و گفت: متأسفانه نگاه به جنین در سال‌های اخیر به سمت نگاه به شیء رفته است. این موضوع مشکلات بسیاری را برای افراد خانواده‌ها ونیز جامعه ایجاد کرده است که در صدد هستیم با کمک فعالان جمعیت نرخ سقط جنین را در جامعه کاهش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here