حضور ۸ هزار امدادگر هلال‌احمر در خدمت‌رسانی ایام اربعین

0
125
کولیوند

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور جزئیات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط ۸ هزار تن از امدادگران این مجموعه در اربعین و روزهای پایانی ماه صفر را تشریح کرد.

به گزارش نبض تهران، نشست خبری پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور، امروز یکشنبه هجدهم شهریور ماه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

کولیوند در این نشست خبری درباره اقدامات هلال احمر در ایام اربعین اظهار داشت: ۶ هزار نفر برای سلامت و ۲ هزار نفر به عنوان داوطلب برای طرح طبیب الدوار در نظر گرفته شد و آموزش‌های لازم برای آنها ارائه تا خدمات خوبی به زائران انجام شود.

وی اضافه کرد: به غیر خرید دارو با جمع آوری دارو در منازل طی پویشی، تمهیدات در نظر گرفته شد و از این داروها در ایام اربعین استفاده کردیم و هیچ کمبودی در حوزه دارویی نداشتیم. همچنین تعداد قابل توجهی آمبولانس و موتور آمبولانس پیش بینی شد.

کولیوند خاطرنشان کرد: موج شدید گرما در ایام اربعین غالب بود و برای این موضوع هم تمهیدات خوبی طی تعامل با دستگاه‌ها و کشور عراق داشتیم. خوشبختانه حتی یک نفر جان باخته به دلیل گرمازدگی نداشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تبدیل دو هواپیما به بیمارستان هوایی در اربعین گفت: در ایام اربعین هیچ بیماری همه گیر در میان زائران گزارش نشد و بیش از چهار میلیون خدمت به زائران ارائه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ارتباط مؤثر با کمیته بین المللی صلیب سرخ داشتیم. تعداد قابل توجهی از مسئولین صلیب سرخ در راهپیمایی اربعین شرکت کردند

وی گفت: موکب هایی که می‌خواستند در عراق خدمات سلامت ارائه بدهند، شناسایی کردیم و به آنها مجوز دادیم.

کولیوند گفت: در برخی شهرها مانند کاظمین بخشی از بیمارستان‌های عراق در اختیار ما قرار گرفت و پزشکان و پرستاران ما در بیمارستان‌های مختلف و ۴۰ مرکز پزشکی دیگر در مسیر نجف به کربلا و سایر شهرها مستقر بودند و به زائران کمک کردند.

وی افزود: امسال بیمه معلم نیز اجرایی شد و همه از این بیمه استفاده کردند. همچنین تمام افرادی که نیاز به انتقال داشتند به کشور منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: اجساد نیز تحویل خودمان داده شدند و قرار شد با اقدامات پزشکی قانونی کشور خودمان این روند طی شود و عراق در این باره دخالتی نداشته باشد.

وی افزود: در نقطه صفر عراق مرزی پایگاه‌های مختلفی ایجاد کردیم و همچنین مجوز پرواز بالگردهای هلال احمر در آسمان عراق گرفته شد و اصلاً نیاز به این کار نشد.

وی در مورد سهمیه امریه در هلال احمر بیان داشت: از سرلشگر باقری در این زمینه تشکر دارم. ۲۰۰ مورد سهمیه سالانه داریم و الان کسی را در صف انتظار نداریم.

کولیوند در مورد تمهیدات حج عمره بیان داشت: واکسن‌ها تهیه و مشکل خاصی نداریم و بر اساس تعداد زائران پزشک و کادر درمان اعزام می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: کمیته آسیب شناسی اربعین تشکیل شده تا خلاءها و مشکلات برای سال آینده رفع شود.

وی با اشاره به مراسم پیاده روی ۲۸ صفر گفت: ۵ هزار داوطلب در ۴ محور در شهر مشهد به مدت ۷ روز در حال خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) بودند. همچنین اقدامات خوبی برای اسکان زائران انجام شد

وی در مورد خرید بالگردهای دید در شب گفت: با رئیس کمیته سلامت بریکس دیدار داشتیم و مذاکراتی با یک شرکت روسی داشتیم که بزرگترین بالگردشان را دو ماه ایران بیاورند که امکان جابجایی ۴۰ تن بار و ۱۲۰ نفر را دارد و از این نمونه خواهیم گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه خبرهای خوشی در زمینه بالگرد داریم، ادامه داد: اگر این بالگرد برای کشور ما مناسب باشد ۲۰۰ فروند از آن طی دو سال خریداری می‌کنیم امیدوارم این قرارداد نیز نهایی و عملیاتی شود. همچنین به ما قول دادند که بالگردهای فعلی را نیز به سیستم ناوبری جدید مجهز کنند.

کولیوند در مورد سرانجام پرونده یاسین رامین گفت: یاسین رامین در پرونده‌اش در هلال احمر محکوم شده است وی متهم و تحت تعقیب است. همچنین پلیس بین الملل در حال پیگیری این موضوع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here