دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در تلاش است دستورکار هوشمندسازی خدمات را بر اساس بیشینهسازی اعتماد عمومی، گسترش عدالت دسترسی و فرایندی طراحی کند.
به گزارش نبض تهران، «احسان کیانخواه»، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، در یکی از شبکه های اجتماعی داخلی در خصوص هوشمندسازی خدمات گفت: تحقق ۱۲ درصدی هوشمندسازی خدمات در سال ۱۴۰۲ (با هدف ۲۰ درصدی) و الکترونیکی ۵۰ درصدی خدمات دولتی (۷۰ درصد با مجوزهای ارائه شده در سامانه مجوزها) نمایانگر وجود توانمندیها و نقاط ضعف در جریان دیجیتالی شدن و هوشمندسازی خدمات دولت است.
وی افزود: بر اساس تکلیف برنامه هفتم توسعه (آنچه مصوب شده) مبنی بر ادامه یافتن هوشمندسازی در ۵ سال آینده مهمترین گام شناسایی نقاط قوت و ضعف در عملکرد ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دستگاههای اجرایی و طراحی معماری متناسب برای توسعه هوشمندسازی است. هوشمندسازی بدون تحول دیجیتال سازمانها و تغییر رویکردهای حاصل نخواهد شد.
کیانخواه در ادامه در خصوص برنامه دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصریح کرد: دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات @ITEC_GOV هماکنون در تلاش است دستورکار هوشمندسازی را با همراهی خبرگان، بر اساس بیشینهسازی اعتماد عمومی، افزایش سهولت زندگی و گسترش عدالت دسترسی و فرایندی طراحی نماید. رویکرد هوشمندسازی به تمرکز و انسجام در تصمیم و تکثر در اجرا نیاز دارد.
وی ادامه داد: در عین انسجام در تصمیمسازی و راهبری دیجیتالی شدن دولت، به مشارکت موثر دستگاههای اجرایی در هوشمندسازی و مشارکت مردمی در اولویتبندی و اثرسنجی خدمات نیاز است.
کیانخواه در پایان گفت: دستورکار هوشمندسازی بر اساس تسهیل نیازهای اولویتدار مردم، بررسی تجربیات و ارائه معماری دقیق و قابل سنجش در ارائه خدمات حاکمیتی شکل خواهد گرفت.
انتهای پیام/