گروه‌های دوام، ارزش افزوده فرهنگی و اقتصادی شهر هستند

0
202

شهردار منطقه ۱۹ گفت: بحران از زندگی روزمره ما جدا نیست، ما لحظه به لحظه با اتفاقات طبیعی و غیر طبیعی رو برو هستیم و حضور اعضای دوام به عنوان بخشی از مردم که داوطلبانه به مدیریت شهری برای مقابله با بحران کمک می‌کنند، ظرفیتی غنی است که ارزش افزوده فرهنگی و اقتصادی ایجاد می کند.

به گزارش نبض تهران، گردهمایی اعضای فعال خانه های دوام و ایمنی محلات شهر تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمدآقامیری عضو شورا و نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل، احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ و بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای فعال دوام محلات شهر تهران، امروز پنجشنبه بیست و نهم دی ماه در بوستان ولایت برگزار شد.

در این همایش آقامیری عضو شورا و نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل، با اشاره به وجود بافت فرسوده در برخی مناطق شهر تهران افزود: شهرداری تهران تلاش می‌کند با ارائه پیشنهادهایی به شهروندان این بافت ها را احیاء و از خسارت ها و آسیب های ناشی از زلزله و حوادث طبیعی جلوگیری کند.

آقامیری افزود: مشارکت مردمی در مدیریت بحران امری اجتناب ناپذیر است و در شواری اسلامی شهر تهران توجه ویژه‌ای به حمایت از گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مدیریت بحران وجود دارد.

در ادامه این همایش، احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در راستای حمایت از مشارکت مردم شهر تهران برای مدیریت بحران سعی در ایجاد بستری برای اعلام نظر عموم شهروندان درخصوص شناسایی نقاط خطر آفرین و اطلاع رسانی آن به مدیریت بحران برای پیشگیری است.

در ادامه علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مدیریت منطقه را از مناطق مهم و حساس شهر تهران برشمرد و افزود: با توجه به دستورالعمل ها این منطقه در مواقع حوادث طبیعی و زلزله معین پهنه جنوب تهران با ظرفیت بوستان بزرگ ولایت به منظور اسکان اضطراری و خدمات امداد و نجات است.

وی یادآور شد: مدیریت شهری منطقه در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز که باعث ایجاد بناهای نا ایمن، بدون استحکام کافی که خطرات زیادی را برای جان ساکنین در پی داشت، اقدامات ارزنده ای کرده است .

تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ در ادامه این همایش، بر توجه ویژه‌ای به گروه دوام با برگزاری تمرین اسکان اضطراری شهر تهران در دوره کنونی مدیریت شهری اشاره و تصریح کرد: در این تمرین با حضور اعضای دوام نصب و جمع‌آوری چادرهای اسکان با بهترین کیفیت و در سریعترین زمان انجام شد.

وی افزود: در طرح من شهردارم گروه‌های دوام با حضور در مراکز جمعیتی مانند سرای محلات، مساجد، ورزشگاه‌ها و … نسبت به تبیین این طرح و ثبت نظر از شهروندان مشارکت کردند.

فرهادی در ادامه اضافه کرد: بحران از زندگی روزمره ما جدا نیست، ما لحظه به لحظه با اتفاقات طبیعی و غیر طبیعی رو برو هستیم و حضور اعضای دوام به عنوان بخشی از مردم که داوطلبانه به مدیریت شهری برای مقابله با بحران کمک می کنند ظرفیتی غنی است که ارزش افزوده فرهنگی و اقتصادی ایجاد می کند.

شهردار منطقه ۱۹ گفت: متولیان مدیریت بحران مناطق وظیفه پیشگیری و ممانعت از ساخت و سازهای نا ایمن را بر عهده دارند که با مشارکت گروه‌های مردمی دوام می‌توانیم آگاهی‌های عمومی شهروندان و مطالبه از سوی آنها را برای مقابله با ساخت و ساز نا ایمن و غیر اصولی در شهر ارتقا دهیم.

براساس این گزارش در این همایش از اعضای فعال دوام محلات شهر تهران با اهدای هدیه تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here