کنفرانس بين‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین برگزار شد

0
77

کنفرانس بین المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین امروز یکشنبه یکم بهمن ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش نبض تهران، کنفرانس بین المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین امروز یکشنبه یکم بهمن ماه سال جاری برگزار شد.

پیر حسین کولیوند صبح امروز در «کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین (غزه)؛ با اشاره به اتفاقات وحشتناک در غزه گفت: فعالیت‌های نهادهای بین المللی به دلیل اختلال که رژیم غاصب انجام می‌دهد، کند شده است. اگر نتوانیم برای کمک رسانی کاری انجام دهیم تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.

وی با تشکر از کشور آفریقای جنوبی برای شکایت از رژیم غاصب به دادگاه لاهه گفت: توقف تجاوز و امدادرسانی مرزها و رسیدن کمک‌های بشر دوستانه از جمله درخواست‌های ما است. برای کمک رسانی نیازمند وجود امنیت هستیم.

کولیوند گفت: امروز باید از وظیفه اصلی هلال احمر و صلیب سرخ حمایت شود و اگر اقدامی جدی نشود، موجب خسارات و زیان خواهد بود.

وی افزود: چگونگی امداد رسانی، نحوه کمک‌های بشر دوستانه، استفاده از دیپلماسی بشر دوستانه برای توقف همیشگی جنگ و ایجاد صندوق مشترک مالی و اعلام جرم علیه جنایات رژیم غاصب از جمله محورهای است که امروز می‌توان در این کنفرانس برای آن با حضور مهمانان به راه حل های منطقی رسید.

کمک‌ها به غزه باید افزایش یابد

همچنین مانوئل بسلر، نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از فلسطین (غزه) ضمن تشریح جنایت‌های رژیم صهیونیستی، بر ضرورت تلاش‌های جدی برای آتش‌بس در غزه تاکید کرد.

وی اظهار کرد: کمک‌ها به غزه باید افزایش یابد و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر به‌عنوان بازیگر جهانی بر سه موضوع تمرکز دارد؛ کمک‌رسانی به غیرنظامیان و حفظ جان و امنیت آن‌ها براساس قوانین بین‌الملل مورد تاکید این نهاد است؛ زنان، کودکان و سالمندان در جست‌وجوی مکان‌های امن هستند و بازیگران خط مقدم کمک به غزه باید به وظیفه خود در این باره عمل کنند.

بسلر با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری چنین کنفرانس‌هایی، خواستار توجه بیشتر به ضرورت کمک‌رسانی به غزه شد.

نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرد که کشورها و سازمان‌های کمک‌رسان و امدادی باید برای کمک به غزه هماهنگ و منسجم شوند، زیرا شرایط غزه نیازمند رویکردی فراگیر است.

بسلر در بخشی دیگر با اشاره به اهمیت کریدورهای بشردوستانه در غزه، گفت: نهادهای امدادرسان در غزه در شرایط دشوار و مخاطره‌آمیزی قرار دارند؛ غزه نیازمند کمک‌ها و امدادهای بیشتر و گسترده‌تر است؛ نبود سوخت و آمبولانس بر دشواری کمک‌رسانی در غزه می‌افزاید.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت دادن پاسخ فوری به شرایط غزه، گفت: این موضوع فقط یک موضوع سیاسی نیست اما راه‌حل‌های سیاسی می‌توانند برای آن چاره‌ساز باشند.

گفتنی است؛ نمایندگانی از کشورهای ترکیه، قطر، لیبی، افغانستان، آفریقای جنوبی، تاجیکستان، کمیته اسلامی هلال بین‌الملل، دفتر کمیته و فدراسیون صلیب سرخ در تهران، نایب رئیس فدراسیون صلیب سرخ به صورت حضوری و نماینده هلال احمر عراق، فلسطین، روسیه، تایلند و چین به صورت آنلاین در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here