هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی هر ساعت پرواز بالگرد برای یافتن کوهنوردان مفقودی

0
27

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: هر یک ساعت پرواز بالگرد علاوه بر مخاطرات جانی که در زمان جستجوی کوهنوردان مفقود شده برای امدادگران و نجاتگران حاضر در آن به دنبال دارد ، ۲۰۰ میلیون تومان نیز هزینه در بر دارد.

به گزارش نبض تهران، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌ احمر کشور، اظهار کرد: علی رغم هشدارهای مکرری که سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مثل سایر دستگاه‌های مربوطه در خصوص عدم صعود به ارتفاعات برف گیر به کوهنوردان می‌دهد، متاسفانه عده‌ای از این عزیزان توجهی به هشدارها ندارند.

وی تصریح کرد: در زمان‌های مختلفی که بارش برف و باران را در نقاط گوناگون کشور پیش رو داریم به کوهنوردان و علاقه‌مندان به این ورزش هشدار داده می‌شود که از صعود به قله‌های مرتفع و کوهنوردی خودداری کنند اما همچنان برخی با این هشدارها به شوخی رفتار می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه یادآور شد: از نظر اقتصادی واقعا خیلی برای یافتن کوهنوردانی که در زمستان و به ویژه زمان بارش برف به ارتفاعات رفته و دچار حادثه شده و یا مفقود می‌شوند، هزینه می‌شود.

کولیوند همچنین اضافه کرد: هر یک ساعت پرواز بالگرد علاوه بر مخاطرات جانی که در رمان جستجوی مفقودین برای امدادگران و نجاتگران حاضر در آن دارد، ۲۰۰ میلیون تومان نیز هزینه در بر دارد.

وی خاطرنشان کرد: خواهش من این است که عزیزان کوهنورد به هشدارهای سازمان هواشناسی و همچنین هشدارهایی که دستگاه‌هایی مثل جمعیت هلال احمر و سایر نهادها در مراحل مختلف و در زمان بروز حوادث جوی صادر می‌کنند، توجه کرده و به آن هشدارها اهمیت بدهند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در صورت توجه کوهنوردان به هشدارها نه خسارات جانی و مالی برای هلال احمر و نجاتگران این جمعیت به وجود می‌آید و نه اینکه خودشان مشکل پیدا می‌کنند.

کولیوند تصریح کرد: دچار مشکل شدن کوهنوردان تنها خود آن‌ها را دچار مشکل نخواهد کرد و علاوه بر امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خانواده و عزیزان خود را هم دچار مشکلات متعددی می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here