نگاه ویژه مدیریت شهری دوره ششم به جامعه توان‌خواهان

0
130

شهردار منطقه ۱۲ گفت: در این دوره مدیریت شهری تلاش شده تا به جامعه توان‌خواهان نگاه ویژه‌ای شود و در سال ۱۴۰۳ مناسب سازی بیش از ۲۲ کیلومتر از معابر منطقه ۱۲ برای معلولان و توان خواهان در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش نبض تهران، آئین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در راستای بزرگداشت نابینایان و کم بینایان به ویژه دانش آموزان و معلمان روشندل مدرسه دکتر خزائلی، با حضور مدیر کل سلامت شهرداری تهران، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲، رییس آموزش و پرورش مدارس استثنایی شهرتهران ، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه و جمعی از مدیران در مدرسه استثنایی دکتر محمد خزائلی برگزار شد.

شهردارمنطقه ۱۲، در این آیین گفت: هر ساله بیست و سوم مهرماه به عنوان روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده است و این روز بهانه‌ای ارزشمند برای توجه بیشتر به این قشر از جامعه است؛ نماد این روشندلان عزیز، عصای سفید است، عصایی که ضامن جان و سلامت یک نابینا می‌باشد.

وی ادامه داد: ما دانش آموزان و همکاران روشندلی داریم که علی رغم نابینایی، موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌های علمی، قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی در سطوح مختلف، کسب کرده‌اند که جا دارد در همین جا از تلاش و زحمات آنان قدردانی کنم.

شهردار منطقه۱۲ در ادامه با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت شهری تلاش شده است تا به جامعه توان خواهان نگاه ویژه ای شود، گفت : در سال ۱۴۰۳ مناسب سازی بیش از ۲۲ کیلومتر از معابر منطقه ۱۲ برای معلولان و توان خواهان در دستورکار معاونت فنی وعمرانی منطقه قرارگرفته که تاکنون ۷۵ درصد آن اجرایی شده است.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز در این مراسم تصریح کرد: حضور چشمگیر عزیزان روشندل در سطوح مختلف علمی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و نیز ادارات و شرکت‌ها گویای این واقعیت است که نابینایان به انسان‌های تأثیرگذار مبدل شده‌اند که نمی‌توان نقش آنها را در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان نادیده گرفت.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران با اشاره به شعار “حال خوب ساختنی است ” تاکید کرد : حال خوب شهروندان منوط به تصمیم های درست وعاقلانه ای است که می بایست مدیریت شهری در گرفتن این تصمیمات، یاری رسان شهروندان باشد.

در پایان از دانش آموزان، معلمان و مدیر مدرسه دکتر خزائلی با اهدای یادبودی تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here