“مسجد محوری” فاصله مدیران شهری با شهروندان را کاهش می‌دهد

0
292

انارکی محمدی با تاکید بر نقش محوری مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه اجتماعی در تقویت تعامل و مشارکت پذیری شهروندان گفت: با این رویکرد فاصله مدیران شهری با شهروندان کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش نبض تهران، وحیدرضا انارکی شهردار منطقه ۱۲ در نشست ائمه جماعات منطقه که با حضور حجت الاسلام آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران و حجت الاسلام مبرهن، رئيس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، سرهنگ اسلام دوست فرمانده پایگاه بسیج امام خمینی ائمه جماعات مساجد منطقه و جمعی از مدیران منطقه برگزار شد، گفت: با توجه به رویکرد مسجد محوری مدیریت شهری، حضور در مساجد به صورت برنامه مستمر در دستور کار منطقه قرار گرفته است و امید می‌رود با همراهی و همفکری ائمه جماعات بتوانیم در مسیر جلب مشارکت شهروندان و همچنین تامین رضایت آنها حرکت کرده و خدمات مؤثرتری به ایشان ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه مساجد مهم‌ترین پایگاه اجتماعی برای مشارکت پذیری شهروندان و رفع مشکلات محلی هستند، افزود: اکنون نقش ائمه جماعات در کمک و تعامل با مدیریت شهری در شناسایی و نیازهای محلات و انتقال دیدگاه‌های شهروندان بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از مشکلات شهری با تعامل مدیریت شهری و روحانیون رفع می‌شود.

شهردار منطقه ۱۲ با تاکید بر اینکه در دوره جدید مدیریت شهری اقدامات موثری انجام شده، گفت: با وجود تحریم ها و مشکلات معیشتی مردم باید با عزم واراده بیشتری برای حل مشکلات شهروندان به خصوص مناطق موثر در شکل‌گیری و حفظ انقلاب اسلامی وارد عمل شد.

وی در ادامه منطقه ۱۲ را دارای ظرفیت‌های بالای علمی‌ و فرهنگی دانست که با وجود تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی، بستری مناسب برای بهره‌مندی مطلوب از این پتانسیل ها فراهم نشده است و تعامل ائمه جماعت با مدیریت شهری می‌تواند تا حدودی به حل این معضل کمک کند.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان منطقه ۱۲ به علت محدودیت‌های میراث فرهنگی واوقاف نمی‌توانند مانند سایر شهروندان مناطق دیگر از قوانین و مزایای شهرسازی بهره مند شوند افزود: ازینرو با بازنگری و پایش طرح تفصیلی در تلاشیم نارضایتی شهروندان را کم کنیم.

حجت‌الاسلام‌ آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به دیدارهای مردمی خود در مساجد مناطق ۲۲گانه طی سه ماه گذشته گفت: هدف ما در شوای اسلامی شهر تهران جلب رضایت مردم در پایتخت است و باتوجه به فرمایش امام (ره) مبنی بر این که “مسجد سنگر است”، مساجد را به عنوان پایگاه خود انتخاب کرده و تلاش می‌کنیم تا با حضور هفتگی در مساجد، ضمن گفتگو با مردم به درخواست آن‌ها رسیدگی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مبرهن  در ادامه این نشست به تشکیل کمیسیون فرهنگی در منطقه اشاره کرد و گفت: کمیسیون فرهنگی با حضور مدیران شهری، منتخبین محلات،ائمه جماعات و افراد متخصص در حوزه فرهنگی تشکیل می‌شود و متناسب با ویژگی ها و نیازهای هر محله به برنامه‌ریزی می‌پردازد و این مساله می تواند یک مسیر صحیح و هدفمند را برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی تدوین کند.

وی افزود: رویکرد مورد توجه در کمیسیون فرهنگی  بر ۴ محور مسجد، مدرسه، محله و خانواده تاکید دارد و باید ارتباط این  پایگاه‌ها را تقویت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here