عدم توجه به جلو علت ۵۱ درصد تصادفات در سطح معابر

0
337

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۱ درصد تصادفات در سطح معابر به دلیل عدم توجه به جلو حین رانندگی است که یکی از عوامل می‌تواند بیلبوردها باشد.

به گزارش نبض تهران، سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، اظهار کرد: ۵۱ درصد علل تصادفات شهر تهران به عدم توجه به جلو حین رانندگی بر می گردد.

وی تأکید کرد: این موضوع عدم توجه علل مختلفی دارد؛ اعم از عدم تمرکز و بی دقتی راننده، خوردن و آشامیدن، استفاده از تلفن همراه و هر چیزی که موجب سلب حواس راننده شود.

مومنی همچنین افزود: از آن ۵۱ درصد یکی از موارد تاثیر گذار در تصادفات دیدن مناظر اعم از بیلبوردها و غیره است به همین دلیل از نصاب های این تابلوها تقاضاهایی داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: این بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی باید در مکان های مناسبی تعبیه شوند. خصوصا در محورهای بزرگراهی جاهایی نصب شوند که باعث وقوع حادثه و تصادفات نشوند. جملات تبلیغاتی خیلی کوتاه و مختصر باشد تا راننده مجبور نشود که طولانی مدت مشاهده‌ کند و حواسش پرت شود.

مومنی یادآور شد: این تابلوها باید طوری تعبیه شوند که در کوتاه ترین مدت راننده بتواند متوجه حق مطلب شود و حادثه ای رخ ندهد.

وی اضافه کرد: هر وسیله نقلیه اعم از موتور، خودرو سواری و غیره می توانند با بی توجهی راننده به جلو موجب مرگ افراد و ایجاد صدمات و خسارات به خودروها شوند. گاهی اوقات این حواس پرتی ها در حین رانندگی تصادفات زنجیره ای خطرناکی را در اتوبان های تهران ایجاد کرده اند. 

مومنی گفت: باید  از رنگ های مناسبی استفاده شود که خطا دید ایجاد نکند و در عین عمیق بودن دارای کوتاه ترین مفاهیم باشد. برخی شرکت ها از چراغ ها و نورهایی برای تبلیغات خود استفاده می کنند که موجب از بین رفتن دید کافی در حین رانندگی می شوند که اگر نکات لازمه را رعایت نکنند آن شرکت مدنظر توبیخ و جریمه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here