ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر به ۲۴ هزار نفر افزایش یافت

0
161

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار ظرفیت در شهر تهران برای پذیرش معتادان متجاهر ایجاد شده است و ۱۶ هزار معتاد متجاهر هم اکنون در مراکز نگهداری از معتادان متجاهر نگهداری می‌شوند.

به گزارش نبض تهران، آیین بهره‌برداری از فاز ۲ مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۹ امروز شنبه چهاردهم بهمن ماه سال جاری با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، احمد احمدی‌صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از مدیران انتظامی و شهری پایتخت برگزار شد.

احمدی‌صدر در این مراسم اظهار کرد: دستگاه‌های ذیربط اعلام کردند که مهمترین چالش‌های قدیمی در حوزه آسیبهای اجتماعی بحث نبود ظرفیت مناسب برای پذیرش معتادان متجاهر، نداشتن مرکزی برای منع پذیرشی‌ها و همچنین عدم توجه به بازگشت به جامعه معتادان متجاهر بود.

وی تاکزد کرد: هم اکنون آمادگی پذیرش ۱۰۰ درصدی معتاد متجاهر در تهران وجود دارد و این امر مهم به همت شهردار تهران و ۱۴ دستگاه محقق شد که این همت قابل تقدیر است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۴ هزار ظرفیت در شهر تهران برای پذیرش معتادان متجاهر ایجاد شده است و ۱۶ هزار معتاد متجاهر هم اکنون در مراکز نگهداری از معتادان متجاهر نگهداری می‌شوند و ۶ هزار ظرفیت خالی برای پذیرش مددجوی جديد وجود دارد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در بحث منع پذیرشی‌ها شامل مددجویان دارای زخم باز، اعصاب روان، صغر سنی‌ها ( افراد کمتر از ۱۸ سال )و کبر سنی‌ها ( افراد بالای ۶۵ سال) و سایر مددجویان معتاد متجاهر هم ظرفیت‌های ویژه ایجاد شده است و دیگر بهانه‌ای برای عدم پذیرش هیچ مددجویی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here