ضرورت تعامل دولت، شورای عالی استان‌ها و مجلس با هدف احیای بافت فرسوده

0
327
بافت فرسوده

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تعامل شورای عالی استان‌ها، مجلس و دولت با هدف احیای بافت فرسوده ضروری است و در دولت قبل علی‌رغم وجود دغدغه مندی وعده‌های داده شده محقق نشد.

به گزارش نبض تهران، موسی الرضا حاجی بگلو رئیس شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: با توجه به تشکیل دولت جدید و معرفی کابینه پیشنهادی از سوی ریاست جمهوری، امیدواری وجود دارد که شورای عالی استان‌ها نسبت به قوانین، مدیریت شهری و تصویب قوانین در خصوص طرح‌هایی که با دولت هماهنگ خواهند شد، اقدامات سازنده ای انجام دهند.

وی گفت:در بخش مسکن قطعاً بین شورای عالی استان‌ها، مجلس و دولت تعامل خواهد بود. این تعامل با هدف احیای بافت‌های فرسوده ضروری است، چرا که در دولت قبل علی‌رغم وجود دغدغه مندی دولت در این بخش، وعده‌های داده شده محقق نشد. گرچه تلاش‌هایی صورت گرفت، اما به هدف اصلی و اولیه دست پیدا نکردند.

حاجی بگلو اضافه کرد: در دولت جدید، امیدواری وجود دارد که با همکاری وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی که از جنس این وزارتخانه است، تعامل سازنده‌ای شکل گیرد. همچنین انتظار می‌رود که این وزیر نسبت به اصلاح برخی قوانین دست و پاگیر در خصوص بافت‌های فرسوده اقدام کند.

وی افزود: از آنجا که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در سمت‌های قبلی خود در کمیسیون ماده پنج حضور داشته است، انتظار می‌رود که کار اساسی را در جهت قرار دادن ماده پنج در اختیار کلان‌شهرها و مستقر کردن دبیرخانه آن در کلان‌شهرها انجام دهد. این امر قطعاً در تسریع احیای بافت‌های فرسوده، ساخت مسکن و توسعه زیرساخت‌ها موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here