صدور گواهینامه دو زبانه در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود

0
229
سردار هادیانفر

فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا گفت: گواهینامه دو زبانه آماده شده است و به زودی از این گواهینامه‌ها رونمایی شده و مورد استفاده رانندگان ایرانی ساکن در دیگر کشورها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری نبض تهران، نشست خبری سردار کمال هادیانفر فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا امروز سه‌شنبه نهم آبان ماه سال جاری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار هادیانفر در این نشست خبری اظهار کرد: گواهینامه دو زبانه آماده شده است و به زودی از این گواهینامه‌ها رونمایی شده و مورد استفاده رانندگان ایرانی ساکن در دیگر کشورها قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه کنوانسیون ژنو، در حال حاضر ایرانی‌هایی که در دیگر کشورها به دلایلی چون تحصیل، اشتغال و ‌… تردد دارند، می‌توانند با داشتن گواهینامه دو زبانه رانندگی کنند؛ ایران با ۷۲ کشور تبادل گواهینامه دارد.

فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: کتابچه آموزش رانندگی با تغییرات صورت گرفته، ساده سازی شده و به طور خلاصه به کتابچه‌ای کوچک تبدیل شده و از طرف دیگر شرکت در دوره آموزش تئوری رانندگی آموزش‌ها دیگر اجباری نیست و فرد متقاضی گواهینامه می‌تواند با شرکت در آزمون‌های عملی راهنمایی و رانندگی برای دریافت گواهینامه اقدام کند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح تعویض پلاک از درب منزل به زودی و البته صورت آزمایشی از تهران آغاز می‌شود و ون‌های پلیس راهور برای فرایند تعویض پلاک به درب منزل متقاضیان مراجعه می‌کنند متقاضیان با مراجعه به سامانه سخا اقدام به ثبت اطلاعات و درخواست خدمت می‌کنند و پس از آن تیم پلیس راهور برای انجام تعویض پلاک خودرو به درب منزل فرد مراجعه و کلیه خدمات در‌همان مکان ارائه خواهد شد.

فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا در خصوص رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی تصریح کرد: گواهینامه سفید رنگ برای تمام رانندگان صادر می‌شود و به این معنی است که رانندگی این راننده خوب است؛ راننده با رانندگی خوب می‌تواند ارتقا بگیرد و رنگ گواهینامه خود را به نقره‌ای و یا طلایی تبدیل کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا خاطرنشان کرد: گواهینامه طلایی تنها برای افرادی صادر می‌شود که رانندگی آنها عالی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here