صادرات ۱۰۲ هزار تن محصولات شیلاتی از ابتدای سال جاری تا کنون

0
23

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره آمار صادرات آبزیان گفت: صادرات محصولات شیلاتی در ۹ ماه نخست امسال ۱۰۲هزار و ۳۵۲ تن به ارزش ۲۲۸میلیون و ۳۳۲هزار و ۸۵۲ دلار بود.

به گزارش نبض تهران، سید روح اله لطیفی سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره آمار صادرات آبزیان، اظهار کرد: صادرات محصولات شیلاتی در ۹ ماه نخست امسال ۱۰۲ هزار و ۳۵۲ تن به ارزش ۲۲۸ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۵۲ دلار بود.

وی درباره نوع آبزیان اضافه کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماهی زینتی ۳۲۸ تن، کپور ۱۴ هزار و ۳۶ تن، قزل‌آلا ۱۰ هزار و ۷۶۵ تن، حلوا ماهیان ۳۴۹ تن و ماهی‌های پهن ۵ هزار و ۶۷۲ تن صادر شده است.

وی درباره صادرات سایر آبزیان نیز یادآور شد: سگ ماهی ۲۳ هزار و ۴۴۹ تن، مار ماهی ۹۹۴ تن، ماهی سی‌باس ۲۲ تن، شاه ماهی و ساردین ۱۱ هزار و ۵۰۵ تن، ماهی به شکل فیله ۹ تن، ماهی‌های خشک شده ۳۳۵ تن، خرچنگ صخره‌ای ۱.۲ تن و میگو ۲۳ هزار و ۲۸۸ تن تا پایان آذر صادر شده است.

لطیفی درباره آمار صادرات تون‌ماهیان اضافه کرد: تون‌ماهیان ۵ هزار و ۳۶۸ تن، شبه تون‌ماهیان یک هزار و ۹۳۲ تن و جگر و تخم ماهی ۵۷ تن در ۹ ماهه نخست سال به کشورهای مختلف صادر شد.

افزایش قیمت تمام شده تولید در کشور سبب شده تا کشورهای رقیب سهم ایران را در بازارهای همسایه از جمله عراق و افغانستان از آن خود کنند. لبنیات، انواع کنسرو و… هم در بازار داخل و هم صادرات با ریزش تقاضا رو به رو شده‌اند.

به گفته سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ۹ ماهه نخست سال، یکهزار و ۹۸۲ تن کنسرو ماهی تن، کنسرو بادبان ماهی ۴۹۵ تن، سایر فراورده‌های کنسرو ماهی ۲۹۱ تن، خاویار ۳ هزار و ۵۷۲ کیلو گرم و کنسرو بدل خاویار (تخم سایر ماهی‌ها) ۸۰۰ کیلو گرم از ایران به بازارهای هدف صادر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here