مدیر پژوهش، برنامهریزی و مهندسی میادین میوه و ترهبار شهرداری از راهاندازی 57 درصد از بازارهای میوه و ترهبار در محلههای کمتر برخوردار خبر داد.
به گزارش نبض تهران، فاطمه باقری مدیر پژوهش، برنامهریزی و مهندسی فرایند سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران، با بیان اینکه توزیع فضای بازارها و میادین در سطح شهر تهران به گونهای عادلانه صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر حدود 57 درصد از فضای میادین و بازارهای سازمان در مناطق پایین شهر و در محلات کم برخودار واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه این موضوع باعث میشود که خدماتدهی سازمان، محلات کمبرخوردار شهر تهران را بیشتر پوشش دهد، افزود: سازمان میادین اکنون در 248 محله از مجموع 351 محله تهران دارای مرکز عرضه است. علاوه بر آن، مرکز عمده فروشی میوه و ترهبار (میدان مرکزی)، 3 مرکز عمده عرضه دام زنده بهداشتی و همچنین 4 مرکز عمده فروشی مواد پروتئینی بهمن، پیروزی، آزادی و بعثت و همچنین 19 میدان از مراکز اصلی سازمان محسوب میشوند.
مدیر پژوهش، برنامهریزی و مهندسی فرایند سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران ادامه داد: بازارهای سازمان میادین بیش 70 درصد محلات سطح تهران را پوشش داده است و از نظر میزان فروش، سازمان حدود 54 درصد از سهم بازار تهران را به خود اختصاص داده است.
باقری درباره استراتژی سازمان میادین در رابطه با توسعه بازارهای میوه و ترهبار در شهر تهران یادآور شد: سازمان میادین هر ساله در خصوص محله های در اولویت برای ساخت بازار از جهت تراکم جمعیت ، تعداد خانوار و پتانسیل افزایش بازار در هر منطقه به صورت مجزا مطالعاتی انجام می هد. در این میان محله های دارای اولویت جهت معرفی زمین از سوی مناطق به هر منطقه معرفی و مطابق شاخص های مکانیابی در اولویت برنامهریزی سازمان میادین قرار میگیرد.
مدیر پژوهش، برنامهریزی و مهندسی فرایند سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران در پایان گفت: برای اینکه بازارهای محلهای توسعه پیدا کند تا دسترسی را برای شهروندان آسان کند؛ فاصلهای که برای بازارها در محلهها در نظر گرفته شده به طورمیانگین حدود 1 کیلومتر است.
انتهای پیام/




