ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران توسط چینی‌ها

0
55

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ‌گفت: توافقات اولیه با چینی‌ها برای اینکه به ایران بیایند و در تهران ۲۰۰ واحد مسکونی را طی مدت ۱ سال بسازند انجام شده است.

به گزارش نبض تهران، لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، اظهار کرد: توافقات اولیه برای ساخت مسکن با مشارکت چینی‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: قرار است چینی‌ها بیایند و ۲۰۰ هزار مسکن در تهران بسازند و فعلا با هیچ کشوری غیر از کشور چین توافقی برای ساخت مسکن نداریم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: زمان ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران توسط چینی‌ها به فرایند مشارکت و توافقات دو کشور بستگی دارد.

فروزنده در ادامه تأکید کرد: از زمانی که زمین را با چینی‌ها تحویل بدهیم و مقدمات کار را فراهم کنیم، چینی‌ها با تکنولوژی صنعتی سازی باید ظرف مدت یک سال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توافق شده را بسازند و به ما تحویل بدهند.

تکنولوژی صنعتی سازی مسکن در ایران وجود ندارد

وی همچنین اضافه کرد: تکنولوژی صنعتی سازی واحدهای مسکونی در ایران وجود ندارد و باید این تکنولوژی به کشور منتقل شود و به همین دلیل ساخت این واحدهای مسکونی را به چینی‌ها خواهیم سپرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تصریح کرد: ما به توافقات با چینی‌ها و ساخت مسکن توسط آن‌ها در تهران اکتفا نکرده‌ایم و در حال حاضر از همه انبوه سازان و ساختمان‌ سازها دعوت کرده‌ایم که بیایند و ان شاالله برای ساخت نزدیک ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار واحد مسکونی‌ در این قسمت برنامه ریزی داریم که با مشارکت و سرمایه گذاری مسکن سازهای ایرانی و البته به شکل غیر صنعتی ساخته خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here