رشد ۳ برابری پروژه‌های احداثی منطقه ۱ تهران

0
250

شهردار منطقه یک گفت: رشد ۳ برابری تعداد پروژه‌های احداثی در منطقه یک نشان از جسارت منطقه می‌دهد، در سال ۱۴۰۱ سیزده مورد بوده و الان به ۳۶ مورد پروژه افزایش رسیدیم.

به گزارش نبض تهران، مهدی صباغ شهردار منطقه یک امروز دوشنبه چهاردهم اسفند ماه، در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: در روز چهارشنبه هفته جاری تعدادی پروژه شهری با اعتبار ۴۹۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و از این تعداد ۶۳ پروژه عمرانی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

وی با بیان اینکه کانال مقصود بیک نه کف و نه بدنه مقاوم داشت، گفت: خطر اینکه میدان تجریش ریزش داشته باشد وجود داشت اما همزمان با بارش‌ها و حجم آب کانال‌ها این مقاوم سازی انجام شد.

شهردار منطقه یک به ایمن سازی گردنه قوچک اشاره کرد و گفت: این مسیر مشکلات فراوانی داشت، دیواره‌ای احداث نشده بود و تصادف رخ می‌داد اما ۲۵۰۰ متر از این مسیر در شهرداری منطقه یک و باقی در راهداری است که هشتصد نیوجرسی ایمنی در نظر گرفته شد.

شهردار منطقه ١ با بیان اینکه این منطقه تنها منطقه‌ای است که مخازن پلاستیکی در آن فراوان است و بسیاری از مخازن بخاطر سرما و گرما دچار شکستگی شده بود ، گفت: ۴۵۰۰ مخزن در سطح منطقه داشتیم اما تا امروز ۷۸ درصد مخازن را طی یک سال بازسازی و نوسازی کردیم.

وی به جداره سازی دیواره اتوبان صدر اشاره کرد و گفت: این کار را در دستور قراردادیم و بحث زیباسازی بدنه اتوبان انجام و ۱۸ ایستگاه اتوبوس در محور صدر ساماندهی و زیباسازی شده است.

صباغ با بیان اینکه ما هشت برابر سال گذشته اعتبار عمرانی داشتیم، گفت: رشد ۳ برابری تعداد پروژه‌های احداثی نشان از جسارت منطقه می‌دهد، در سال ۱۴۰۱ سیزده مورد بوده و الان به ۳۶ مورد پروژه افزایش رسیدیم.

وی گفت: رتبه چهار شهر تهران را در حوزه پیشرفت فیزیکی داشتیم و رشد دو برابری پروژه های توسعه محله را شاهدیم از ۶۶ پروژه ۶۵ پروژه تمام شده و شنبه هفته آتی تحویل مردم خواهد شد.

شهردار منطقه یک تهران به موضوع آسفالت اشاره کرد و گفت: امسال ٢ برابر سال گذشته آسفالت ریزی صورت گرفت و ٧٧ هزار تن آسفالت ریزی انجام دادیم.

وی همچنین به توقف ١٢ ساله پروژه خاتم اشاره کرد و گفت کار در مرحله نهایی است.

صباغ درباره دیون منطقه گفت: ٣۶۵ میلیارد از دیون قبلی منطقه را تسویه کرده‌ایم و کار خوب پیش می‌رود.

شهردار منطقه یک تهران به عدم وجود سرویس بهداشتی در تجریش اشاره کرد و گفت: میدان تجریش با این همه حجم مسافر و بازار موجود سرویس بهداشتی نداشت و از سرویس بهداشتی امامزاده استفاده می‌شد، اما این میدان تا صبح زنده است، سرویس بهداشتی ساخته شود تا صبح خدمت رسانی خواهد کرد.

صباغ به موضوع ترافیک منطقه هم اشاره کرد و گفت: در حوزه ترافیک رشد سه برابری در بحث بودجه داشتیم، از ۵۷ میلیارد بودجه در ۱۴۰۱ به ۱۶۴ میلیارد در ۱۴۰۲ رسیدیم، نزدیک ۶۷۷ نیوجرسی هم در اتوبان و معابر نصب کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here