رؤیای خانه‌دار شدن مستاجرها همچنان دست‌نیافتنی است

0
92
مسکن

قیمت مسکن به ویژه در شهری چون تهران، افت و خیزهایی را در طول ماه‌های اخیر پشت سر گذاشت و رؤیای خانه‌دار شدن مستاجران همچنان دست نیافتنی و محال باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری نبض تهران، تامین مسکن یکی از چالش‌های مهم و پر دردسر مردم در کشور ما محسوب می‌شود و پرداخت هزینه‌های مربوط به سرپناهی امن و بی‌دغدغه همواره مردم را در طول سال‌های اخیر دچار مشکلات متعددی کرده است.

درصد زیادی از درآمد افراد و خانوارها در حال حاضر صرف تامین و پرداخت اجاره خانه مستاجران به صاحبخانه‌ها می‌شود و مشکل مسکن به عنوان یک مشکل ظاهرا حل نشدنی همچنان ماندگار و پابرجا مانده است.

بعضی خانواده‌ها حتی در صورت تامین پول پیش مورد نیاز که با دردسرهای فراوان بانک‌ها در اعطای وام ویژه مسکن همراه است باز هم نمی‌توانند خانه‌ای مناسب اجاره کنند؛ چرا که برای بیشتر صاحبخانه‌ها ملاک دریافت اجاره ماهانه بیشتر است.

قول و تعهد دستگاه‌های مجری سازنده مسکن تا کنون به درستی اجرا نشده و کمبود مسکن همچنان مشهود است و گرانی این نیاز ضروری خانوارها آن‌ها دچار مشکلات زیادی می‌کند و نیازمند حمایت هر چه بیشتر دولت از مستاجران و افرادی است که باید از مسکن ملی سهمی داشته باشند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران در مصاحبه رسانه‌ها از طرح پیشنهاد به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد درباره تفاهم‌نامه ساخت ۵۰ هزار واحد خبر داده و گفته است پیش‌بینی می‌کنیم تا یک ماه آینده این تفاهم‌نامه عملیاتی شود.

ایرج رهبر همچنین گفت: در اقدام ملی قرارداد با قیمت ۲.۷ میلیون تومان برای هر مترمربع به همراه یک شاخص تعدیل امضا شد. اخیراً با قیمت جدید یعنی ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان (بری ساخت هر مترمربع) قرارداد امضا شده است.

به گفته رهبر انبوه‌سازان استان تهران می‌توانند سالانه ۲۴۰ هزار واحد مسکن را بسازند.

در صورت مشارکت سایر نهادهای مسئول در حوزه تامین مسکن شاید بتوان بخش کوچکی از مشکلات گسترده‌ای که مستاجران و افرادی که خانه‌ای ندارند را کاهش داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here