دکتر مهراد: سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر آقایان در دنیا

0
536

عضو انجمن نورویورولوژی ایران گفت: سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر آقایان در دنیا است و البته از طرفی هم با غربالگری و مراجعه منظم و به موقع به پزشک متخصص اورولوژی قابل درمان و کنترل است.

به گزارش نبض تهران، نشست خبری دکتر مهری مهراد عضو انجمن بین‌المللی نورویورولوژی ایران، متخصص اورولوژی و فوق تخصص مثانه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه امروز یکشنبه اول بهمن ماه برگزار شد.

مهراد در این نشست خبری اظهار کرد: سرطان پروستات، مانند سرطان‌ های دیگر، رشد نامتناسب سلول‌ها در غده پروستات است و غده پروستات، جزئی از دستگاه تناسلی مردان است.

وی افزود: شایع‌ترین دلیل مراجعه مردان به ارولوژیست برای بزرگی پروستات است و به طور معمول افراد مبتلا با علامت بزرگی پروستات به پزشک مراجعه می‌کنند و جویای درمان می‌شوند.

دکتر مهراد اضافه کرد: تومور خوش خیم پروستات یا سرطان خوش خیم پروستات، سرطانی است که رشد می‌کند و بزرگ می‌شود اما به بخش‌های دیگر بدن متاستاز نمی‌دهد و ایجاد سرطان در قسمت‌های درگیر نمی‌کند.

این پزشک متخصص تاکید کرد: مشکل در دفع ادرار، تکرر ادرار، افزایش ادرار، مشکل در تخلیه کامل مثانه، احساس درد و سوزش در هنگام دفع ادرار
درد در کمر و لگن و نشیمن‌گاه از جمله علائم افراد مبتلا به پروستات بدخیم هستند.

دکتر مهراد خاطرنشان کرد: آقایان باید از ۳۵ _ ۴۰ سالگی به بعد به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنند و برای آزمایش خون ویژه شناسایی این بیماری و جلوگیری از پروستات خوش خیم اقدام کنند.

عضو انجمن بین‌المللی نورویورولوژی تصریح کرد: سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین علت مرگ و میر آقایان در دنیا است و البته از طرفی هم با غربالگری و مراجعه منظم و به موقع به پزشک متخصص اورولوژی قابل درمان و کنترل است.

وی یادآور شد: کسانی که داروهای تقویت جنسی استفاده می کنند، ورزشکارانی که داروهای استروژنی مصرف می کنند در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می گیرند.

دکتر مهراد در ادامه تصریح کرد: عضو انجمن بین‌المللی نورویورولوژی ایران همچنین گفت: آن دسته از مردانی که جراحی پروستات انجام بدهند دچار عوارضی مانند بی اختیاری ادرار و یا برخی از مشکلات جنسی می‌شوند که البته این مشکلات با مراجعه به پزشک و طی کردن دوره درمان قابل حل خواهد بود.

وی با اشاره به نقش آگاهی رسانی به مردم در مورد مشکلات اورولوژی گفت: اهمیت مسئله آگاهی بخشی و افزایش سطح سواد مردم و توجه به سلامت امری بسیار ضروری و مهم است و به عنوان پزشک هموهره بر این موضوع تاکید می‌کنم.

این پزشک متخصص اضافه کرد: طبق تحقیقات و یافته‌های علمی مردان چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات ادراری و پروستات نیز قرار می‌گیرند و همانطور ه گفته شد از سن ۳۵ _ ۴۰ سالکی باید هر سالی یک بار به پزشک متخصص مراجعه و وضعیت پروستات خود را چکاپ کنند.

دکتر مهراد تصریح کرد: از آنجا که روز پدر در پیش است به مناسبت فرا رسیدن این روز فرنده و جایگاه والای پدران عزیز و اهمیت سلامت آن‌ها، روز سه‌شنبه در بیمارستان جم تهران، بنده پدران مراجعه کننده در این روز را به طور رایگان ویزیت می‌کنم.

انتهای پیام/