درآمد 600 میلیاردی زوج کلاهبردار با وعده اقامت و کار در خارج از کشور/متهمان دستگیر شدند

0
245
سردار موذن

جانشین رئیس پلیس بین الملل فراجا از دستگیری زن و شوهری که با وعده اخذ اقامت و مجوز کار در خارج از کشور از 500 نفر کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نبض تهران، سردار رضا موذن جانشین رئیس پلیس بین الملل فراجا اظهار کرد: در پی اعلام مراجع قضائی فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ 600 میلیارد ریال از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان 2 شرکت مهاجرتي، تحت پيگرد قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این متهم به همراه همسرش اقدام به داير کردن 2 شرکت مهاجرتي کرده و از اين طريق با وعده اخذ اقامت و مجوز کار در خارج از کشور از بيش از 500 نفر از ايرانيان، کلاهبرداري کردند.

وی در تکمیل این خبر افزود: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری که با بررسي هاي به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهم بلافاصله در یکی از کشورهای منطقه رديابي، شناسايي و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز عليه وي صادر و موضوع تحت تعقیب بین المللی متهم به اينترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

سردار موذن ضمن تشکر از قوه قضائیه و وزارت امور خارجه تصریح کرد: با هدايت اطلاعاتی عملياتي پلیس بین الملل فراجا بر اساس اعلان قرمز صادره عليه متهم و همچنين رايزني‌هاي پليسي، وی پس از کمتر از 7 ماه از ارتکاب کلاهبرداری در کشور محل اختفا دستگیر شد.

جانشین رئیس پلیس بین الملل فراجا در پایان ضمن اشاره به عدم اعتماد هموطنان به شرکت های مهاجرتی غیرقانونی و با بیان اینکه هيچ حاشيه و مکان امني براي مجرمان و متهمان وجود ندارد، اظهار داشت: خوشبختانه این متهم روز جاری از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده شد و جهت ادامه رسیدگي به پرونده در اختیار مراجع قضائي قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here