رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۸ هزار و دویست نفر از امدادگران در جریان وقوع جنگ ۱۲ روزه و جریان امدادرسانی به آسیب دیدگان حضور داشتند.
به گزارش نبض تهران، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، در نشست خبری با درود به روان پاک شهدا، بهویژه شهدای اقتدار و گرامیداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به تشریح اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی این جمعیت پیش از وقوع حوادث پرداخت.
وی با اشاره به نقش کلیدی آموزش و مهارتورزی گفت: در سال گذشته ۷۰ هزار نفر در قالب تیمهای واکنش سریع آموزش دیدند و برای حضور در بحرانها آماده شدند.
رئیس هلال احمر گفت: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۸ هزار و دویست نفر از امدادگران در جریان وقوع جنگ ۱۲ روزه و جریان امدادرسانی به آسیب دیدگان حضور داشتند.
کولیوند ادامه داد: ما ظرفیتهای استانی را شناسایی کردیم و بر اساس این ظرفیتها، کتاب عملیات پاسخ تدوین شد که در آن، ساختار سازمانی، سطوح عملیاتی و نحوه واکنش در شرایط بحرانی بهصورت دقیق مشخص شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به دستاوردهای مهم در حوزه لجستیک و آمادگی فنی افزود: بازسازی تجهیزات، تقویت انبارها، اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، راهاندازی بیمارستانهای سیار و افزایش بالگردهای امدادی از جمله اقدامات شاخص در این مسیر بودهاند.
کولیوند همچنین به اهمیت تابآوری روانی در مواجهه با بحرانها اشاره و تأکید کرد: در این حوزه نیز اقدامات مؤثری انجام شده است.
وی به فعالیتهای بینالمللی هلال احمر ایران در حوزه دیپلماسی بشردوستانه اشاره کرد و گفت: با تلاشهای انجامشده، جایگاه جمعیت هلال احمر ایران در ردههای برتر صلیب سرخ جهانی قرار گرفته است.
وی در خصوص تقویت شبکه خادم (خدمات داوطلبانه معتمدین محلی) نیز گفت: این شبکه بهطور جدی توسعه یافته و بهعنوان بازوی داوطلبانه مؤثر در بحرانها وارد عمل شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به اقدامات فوری و گسترده این جمعیت در ایام اخیر، گفت: در ساعات اولیه، ارزیابی مناطق آسیبدیده در اولویت قرار گرفت و بیش از ۵۲۰ نقطه آسیبدیده شناسایی شد که در تمامی آنها نیروهای هلال احمر حضور فعال داشتند.
وی افزود: در حوزه جستوجو و نجات، بیش از ۷۰ درصد مجروحان توسط امدادگران جمعیت نجات یافتند. همچنین در عملیات آواربرداری، عمده پیکرهای شهدا توسط کارکنان هلال احمر کشف و منتقل شد.
کولیوند با اشاره به اقدامات درمانی و حمایتی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این بود که مصدومان را بهموقع درمان کنیم. در خصوص عملیات اسکان، با همکاری شهرداری تهران، انتقال آسیبدیدگان به هتلها صورت گرفت و این مسئولیت با دقت پیگیری شد.
وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلال در ارتباطات تأکید کرد: علیرغم برنامه دشمن برای قطع ارتباط، حتی یک لحظه ارتباطات ما قطع نشد. پنج قرارگاه مرکزی در نقاط مختلف تهران فعال بودند که ساختار سازمانی مشخصی نیز برای آنها تعریف شده بود.
کولیوند در ادامه گفت: در قالب پیشبینیهای انجامشده، نقاهتگاههایی طراحی شده بود که در صورت افزایش شمار مجروحان، وارد مدار خدمت شوند. بر اساس دستورالعمل جدید، تدبیر استقرار ۱۵۰ هزار تخت در سراسر کشور صورت گرفت؛ هرچند خوشبختانه نیازی به استفاده از آنها پیش نیامد.
وی همچنین به حملات سایبری صورتگرفته در این ایام اشاره کرد و گفت: در حملاتی که باعث اختلال در سامانه نسخهنویسی الکترونیک و سیستم تأمین اجتماعی شد، با هماهنگی سریع، خدمات دارویی، توانبخشی و بیمهای به سرعت برقرار شد.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمات روانپزشکی و پشتیبانی روحی گفت: بر اساس تجربه دوران کرونا، سامانه ۴۰۳۰ برای حمایتهای روانی فعال بود و در این ایام بیش از ۱۰۰ هزار تماس با این سامانه ثبت شد
انتهای پیام/