جزئیات شناسایی پشه آئدس در تهران+ فیلم

0
230

جزئیات شناسایی پشه آئدس در تهران و راهکار جلوگیری از ابتلا به تب دنگی در تابستان را در این گزارش دنبال کنید.

به گزارش نبض تهران، تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه‌ای به نام آئدس منتقل می‌شود و مشخصه آن بروز تب چند روزه‌ای است که با ۲ یا بیشتر از نشانه‌های دیگری مانند تهوع، استفراغ، بثورات پوستی، سردرد، درد پشت چشم، بدن درد و درد عضلانی، درد مفاصل و خونریزی زیرپوستی همراه می‌شود.

استفاده از اسپری و مواد دورکننده حشرات، استفاده از لباس‌های کاملا پوشیده با رنگ روشن، جلوگیری از تجمع آب در زیر کولر، استفاده از توری برای درها و پنجره‌ها، استفاده از پشه‌بند برای افراد مبتلا، از بین بردن زباله‌هایی که امکان جمع شدن آب در زیر آن وجود دارد، حضور کمتر در فضای باز به خصوص در هنگام صبح و غروب آفتاب، عدم نگهداری از گیاهانی مانند لاکی بامبو، شست‌وشوی سطل‌های زباله، تمیز کردن زیر گلدانی‌ها و ظرف آب و غذای پرندگان و … از جمله راه‌های جلوگیری از تکثیر این پشه و مقابله با تب دنگی است.

مردم باید بدانند که انتقال تب دنگی از انسان به انسان انجام نمی‌شود و این ویروس از انسان به پشه و از پشه آلوده شده به انسانی دیگر منتقل می‌شود. لذا نباید نگرانی از حضور در کنار افراد مبتلا وجود داشته باشد.

جزئیات شناسایی پشه آئدس در تهران و راهکار جلوگیری از ابتلا به تب دنگی در تابستان را در این گزارش و فیلمی که در ادامه منتشر می‌شود، دنبال کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here