ثبت روزانه ۵۰ تا ۵۵ توقف در تونل‌های شهری تهران

0
123

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به حجم تردد که در تونل‌های نیایش و توحید بیشتر است میزان توقف‌ها نیز در این دو تونل بیشتر است اما به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۵۵ توقف در تونل‌های شهری تهران ثبت می‌شود.

به گزارش نبض تهران، حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، با اعلام این مسئله که به دنبال ارائه خدمات بیشتر به شهروندان هستیم گفت: در دوره جدید تصمیم بر این شد که با رویکرد نوین بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان در هنگام حادثه در تونل‌های شهری ارائه دهیم و به همین دلیل پنج تونل شهری را به تجهیزات امداد رسانی مستقل هماهنگ کردیم و هرکدام از این تونل‌ها در دو جهت حرکتی شبانه روزی هفت روز هفته فعال هستند و بدون هیچ هزینه‌ای خودرو‌های گرفتار در تونل را به خارج و محل ایمن هدایت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده امدادگران تونل‌های شهری ظرف پنج دقیقه به محل رسیده و در کمتر از ۱۵ دقیقه خودروی متوقف شده را به بیرون از تونل منتقل می‌کنند، گفت: در بروز حادثه مدیریت صحنه با پلیس است و این عزیزان نسبت به مدیریت صحنه حادثه اقدام خواهند کرد.

برادران در مورد میزان حوادث در تونل‌ها نیز با بیان این‌که میزان بروز حوادث به میزان تردد بستگی دارد، اظهار کرد: با توجه به حجم تردد که در تونل‌های نیایش و توحید بیشتر است میزان توقف‌ها نیز در این دو تونل بیشتر است اما به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۵۵ توقف در تونل‌ها ثبت می‌شود.

وی در خصوص ظرفیت ترددی در هر تونل تصریح کرد: توان عبوری حداکثری هر لاین تونل‌ها ۱۴۰۰ عبور است که به طور متوسط حدودا ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تردد در هر لاین به صورت روزانه ثبت می‌شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه فضای تونل بسته است و ایمنی شهروندان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، این تصمیم اخذ شده تا خودروهای حادثه دیده شهروندان در اسرع وقت به خارج از تونل و نقطه امن منتقل شود. البته شهروندان باید در جریان باشند که پیمانکار و گروه امدادرسانی ما مسئولیتی درخصوص انتقال خودروها به تعمیرگاه را ندارد و باتوجه به اهمیت حضور در آن نقطه، نمی‌تواند خودروی شهروندان را تا مسیر طولانی حمل و نقل کند.

برادران همچنین اضافه کرد: با استفاده از دوربین‌هایی که در تونل‌ها داریم، همکاران ما در مرکز کنترل به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته مشغول پایش دوربین‌های نظارتی هستند و اطلاع رسانی را به گروه‌های امداد در صورت توقف‌ها خواهند داشت. ولی مردم می‌توانند با سرشماره ۸۷۵۰۰ تماس بگیرند، تونلی که در آن متوقف شدند یا حادثه‌ای که پیش آمده را گزارش کنند. کما اینکه مستقیما می‌توانند با اوپراتور ارتباط داشتنه باشند و نیاز‌های اورژانسی خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here