توجه ویژه به حمل و نقل عمومی در بودجه سال آینده شهرداری تهران

0
145

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس بودجه‌ای که برای شهرداری تهران در سال آینده مصوب شده است، به بخش حمل و نقل عمومی نگاه ویژه‌ای داشته‌ایم.

به گزارش نبض تهران، نشست خبری مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با موضوع تبیین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران برگزار شد.

چمران در این نشست خبری اظهار کرد: در هفته گذشته بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در شورای شهر مصوب شد و در موعد خود اعلام شد و انشالله با برنامه ریزی شده شهرداری در زمان مناسب بتواند قرارداد منعقد کند تا در سال مالی جدید امور را آغاز کند.

وی افزود: برنامه امسال شهرداری از خصوصیت خاص برخوردار است که توجه جدی به مساله مهم شهر تهران بود، در جلسات با دوستان شورا به این موضوع که در برنامه چهارم شهر هم تاکید شده بود موارد اساسی را جدا کردیم و برنامه زیزی و بودجه مپرد نیاز تامین شد تا به اجرا برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد تا برای حمل و نقل شهرکه از معضلات است تخصیص یابد و هزینه شود بر طبق برنامه ریزی اما فراتر نیاز شد و دراصلاح و متمم بودجه دیده شد و قراردادها به جای خوبی انجامید؛ البته نتوانستیم شاهد حضور و تغییر حمل و نقل و ترافیک باشیم اما طبق برنامه ریزی سال آتی باید شاهد تحولات چشمگیر باشیم.

چمران افزود: امسال ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه بود که مورد تایید شورا قرار گرفت و برای حمل و نقل ۱۵ هزار میلیارد به بودجه با منابع و مصارف دیده شد و بودجه به بیش از  ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسید تا انشالله پس از طی مراحل ابلاغ خواهد شد.

وی گفت : نسبت به سال قبل با این افزایش بازهم در ارتباط با مصارف سعی کردیم از هزینه های جاری بکاهیم و بر اعتبارات عمرانی بیفزاییم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد بودجه شهرداری فرهنگی است، نزدیک به نیمی از بودجه حدود ۴۸ درصد اختصاص به حمل و نقل دارد، خدمات شهری و محیط زیست ۱۵ درصد، ایمنی و مدیریت بحران پنج درصد و معناری و شهرسازی از سه به دو درصد کاهش یافته است.

چمران گفت: به طور کلی سال گذشته چهل درصد بودجه مربوط به اعتبارات هزینه است اما امسال ۳۶ درصد خواهد بود.

در ادامه این نشست خبری محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، گفت: در تدوین بودجه ۱۴۰۳ احکام برنامه چهارم مدنظر بود، بازدیدها و جلسات دوستان در کمیسیون شورا باعث شد نتایج خوبی حاصل شود، بودجه سال آتی چند ویژگی دارد؛ حوزه حمل و نقل و ترافیک مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: توسعه زیرساختهای حمل و نقل در این بخش مدنظر است، از نوسازی ناوگان اتوبوس و تاکسی تا مترو، البته برقی سازی حوزه حمل و نقل هم مدنظر است.بخش دیگر درحوزه تملک است، بزرگراههای اصلی در تملک مشکل دارنداما به نام برای هریک بودجه عدد تملک دارند، در حوزه ساخت و همرانی هم توجه شده که همه در کنار هم در بخش حمل و نقل مدنظر است.

آخوندی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگیهای بودجه بحث درامدی است، اصل کار درامد حوزه ارزش افزوده و پایدار است که ده درصد افزایش داشته است و درامد حوزه شهرسازی کاهشی بوده است که اتفاق مهم است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here