تقویت فرهنگ مردم‌مداری و دفاع از وطن، از ثمرات بسیج دانش آموزی است

0
158
بسیج

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس به مناسبت ۸ آبان ماه شهادت محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی یادداشتی نوشت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری نبض تهران، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس به مناسبت ۸ آبان ماه شهادت محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی یادداشتی نوشت.

‌‌
متن یادداشت سخنگوی فراجا به شرح زير است:

جوانمردی به سن و سال نیست؛ محمد حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله به راستی دفاع از مام وطن را با هبه جان خودش، به خوبی معنا کرد؛ او حماسه‌ای سترگ آفرید و نام خود را جاودانه کرد.

سردار سعید منتظر المهدی در ادامه یادداشت آورده است: اگر بخواهیم حدیث حضرت امیرالمومنین مبنی بر این که “قلب نوجوان ، همچون زمين ناكِشته است كه هر چه در آن افكنده شود می‌پذيرد” را ملاک عمل قرار دهیم به طور حتم با پراکندن بذر توجه و اعتماد به نفس در میان دانش آموزانِ جسور، نسلی پویا، متفکر و متعقل تربیت خواهد شد.
نسل نوجوانان و جوانان ما نسلی آرمانی و بلندپرواز است؛ آرمانی از جنس انسانیت و اخلاق.

بی‌شک دانش آموزان تجلی بخشِ فرداهای روشن این مرز و بوم هستند و با بسیج امکانات و بهره‌گیری از تواناییها، اراده‌ها را به منصه ظهور می‌رسانند؛ شور و شعور و اراده دانش آموزان که در قالب بسیج دانش آموزی متبلور می‌شود، زلال و ناب است.

فرهنگ مردم مداری، دفاع از وطن، حفظ و پاسداری از همه ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی می‌تواند از ثمرات بسیج دانش‌آموزی باشد؛ این نوجوانان تبدیل به الگوهای ملی و بین‌المللی می‌شوند؛ با قابلیت و خلاق.
انسجام بین علم و عمل را از همین سنین می‌توان در بسیج دانش‌آموزی، به نظاره نشست؛

‌ایجاد و حفظ روحیه همیاری، سلحشوری، دفاع از آب و خاک، مسئولیت پذیری،بالا بردن بنیه علمی دانش آموزان و حرکت عمیق و مداوم برای دستیابی به قله‌های عظمت و افتخار، در همین نهادهای دانش آموزی تقویت و تکثیر می‌شود.

از میان همین نوجوانان است که کارشناسانِ متخصص، متعهد، بصیر و آگاهی روانه میزهای خدمت به جامعه می‌شوند که بتوانند از میزان کمبودها و مشکلات بکاهند و بالندگی و شکوفایی وطن را تضمین کنند.

خاطرمان جمع است وقتی با برنامه‌های هدفمند و منسجم نوجوانانمان را تربیت می‌کنیم؛ نتیجه چیزی جز امیدواری دوستان و ترس دشمنان نخواهد بود؛ این دانش آموزانِ نوجوان سکان داران وحدت و مقاومت هستند که درس شجاعت و ایستادگی به سایر هم نسلان خود می‌دهند.

ما ضمن زنده نگاه داشتن نام و یاد نامداران شهید به ویژه دانش آموزانِ دلاوری که از قله‌های دفاع مقدس هستند، برخود فرض می‌دانیم که شانه به شانه‌ی نسل متهور، خردمند و ممتازمان، حرکت کنیم؛ بی‌گمان ایرانی یکپارچه،مستقل، قانونمند پیش رویمان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here