تدوین برنامه‌های ویژه برای تقویت نظارت بانکها

0
21
فرزین

رئیس کل بانک مرکزی گفت: مشکل نظارت بر مصرف تسهیلات در بانک مرکزی هم وجود دارد و برای رفع مشکل برنامه های ویژه ای را تدوین کرده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری نبض تهران، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در همایش بانکداری اسلامی که امروز سه شنبه هفتم شهریور ماه ستا جاری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در در قانون بانکداری اسلامی با آن مواجه هستیم مسأله نظارت است و باید برای رفع این مشکل تلاش کنیم.

وی افزود: وقتی به بانک ملی رفتم دیدم که کار نظارت در بزرگترین بانک کشور هم دچار مشکل است و باید در مبحث نظارت با دقت بیشتری عمل کنیم

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: با مشاهده کارکرد بانک های خارجی دیدم که عملکرد آنها متفاوت است و به طور مثال اینطور نیست که وقتی تسهیلاتی به متقاضیان واگذار میشود نظارتی پس از آن وجود نداشته باشد.

فرزین در ادامه یکی از مشکلات اصلی بانکداری در کشور را موضوع نظارت بر مصرف برشمرد و گفت: باید بتوانیم نظارت لازم را تا چند مرحله بعد از پرداخت تسهیلات داشته باشیم و این مشکل در بانک مرکزی هم وجود دارد و متاسفانه در این بانک هم با ضعف نظارت بر بانکها روبه‌رو هستیم و در این خصوص برنامه هایی برای تقویت نظارت بر بانکها تدوین شده است.

وی همچنین گفت: بانکداری اسلامی در حال حاضر به طور کامل در سیستم بانکی کشور اجرا نمیشود و این بخاطر عدم تخصصی بودن بانکها است و در واقع قوانین بانکهای کشور تخصصی و مناسب با کارکرد آنها نیست.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: متاسفانه در حال حاضر بانک های ما دسته بندی تخصصی ندارند و این روند در آینده اصلاح خواهد شد و برای هر بانکی متناسب با تخصص آن بانک قوانین مشخصی را تعیین میکنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here