بیش از ۱۲ هزار امداد جاده‌ای در ۶ ماه نخست سال عملیاتی شده است

0
157
امداد جاده ای

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: بیش از ۱۲ هزار امداد جاده‌ای در ۶ ماه نخست سال توسط امدادگران هلال احمر در جاده‌های مختلف کشور عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری نبض تهران، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به رشد ۹ درصدی انجام عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای در محور‌های برون‌شهری کشور، گفت: طی ۱۸۶ روز گذشته از سال ۱۴۰۲ در محور‌های برون‌شهری کشور ۱۲ هزار و ۴۷۱ مورد عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به انجام رسیده است که منجر به انتقال ۷۸۳۷ مصدوم به مراکز درمانی، درمان ۲۷۵۶ مصدوم در محل حادثه و رهاسازی ۲۹۰۰ مصدوم محبوس شده در خودرو طی ۲۱۹۳ عملیات نجات فنی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین عملیات امداد و نجات جاده‌ای در استان‌های اصفهان با ۱۴۶۲ عملیات، مازندران با ۹۳۳ عملیات و گلستان با ۸۱۰ عملیات بوده است که منجر به انجام ۱۸ درصد از عملیات‌های امداد و نجات در ۳ استان شمالی کشور با انجام ۲۳۱۵ عملیات شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به این که بیشترین رشد عملیات امداد و نجات در استان اصفهان و با رشد ۵۱ درصدی بوده است، افزود: کهگیلویه و بویراحمد با رشد ۴۶ درصدی و بوشهر با رشد ۳۹ درصدی از دیگر استان‎هایی هستند که در آنجا، شاهد رشد عملیات جاده‌ای بوده‌ایم.

وی گفت: در استان‌های البرز، قم و لرستان، در ۶ ماه نخست امسال، به ترتیب شاهد کاهش ۳۰ درصدی، ۲۲ درصدی و ۱۸ درصدی سوانح بودیم.

محمودی با بیان این که بیشترین عملیات امداد و نجات جاده‌ای در استان‌های گرگان، مینودشت و مبارکه بوده است، ادامه داد: در این استان‌ها به ترتیب ۱۷۴، ۱۶۹ و ۱۶۴ عملیات انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: در شهریورماه بیشترین تعداد عملیات امداد جاده‌ای، با انجام ۲۴۴۳ عملیات برون‌شهری، انجام شده است. ماه‌های فروردین با انجام ۲۲۳۰ عملیات و تیر با انجام ۲۱۱۹ عملیات در رتبه‌های دیگر بیشترین انجام عملیات برون‌شهری قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here