بهره‌برداری از استخر و باشگاه ورزشی آبی برج میلاد تا تابستان سال آینده

0
130

توکلی‌زاده گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم تا تابستان سال آینده مجموعه استخر و باشگاه ورزشی آبی را در برج میلاد افتتاح کرده و در نهایت بسته ما برای گردشگری و میزبانی مخاطب آماده‌تر شود.

به گزارش نبض تهران، آیین افتتاح ساختمان اداری برج میلاد صبح امروز شنبه ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۳ در یکصد و چهل و هشتمین پویش امید و افتخار با حضور محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، عباس حیدری مدیرعامل برج میلاد و سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به اینکه اولین کار ما در مجموعه برج میلاد ایمن‌سازی بود، اظهارکرد: موضوع گود برج میلاد تبدیل به یکی از دغدغه‌های تمام شهروندان تهرانی و همچنین یکی از پرچالش‌ترین‌ موضوعات برج میلاد شده بود. ۳۵۰ میلیاردتومان برای ایمن‌سازی برج میلاد هزینه شد تا از لحاظ ایمن بودن این مجموعه که میزبان میهمانان و شهروندان تهرانی است، نگرانی نداشته باشیم. به طوری که در حال حاضر می‌توانیم بگوییم که این مجموعه ایمن است.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه امروز این مجموعه از زیان‌دهی در آمده و بر روی پای خود ایستاده است، اظهار کرد: این مجموعه دارد درآمد خود را کسب می‌کند و زیرساخت‌های خود را کامل می‌کند.

وی با تاکید به اینکه این مجموعه هنوز کامل نشده است، گفت: قطعه به قطعه داریم پیش می‌رویم تا بتوانیم مجموعه را کامل کنیم و آن چیزی که در طراحی اولیه لحاظ شده بود و در زمان افتتاح آماده نبود را بتوانیم آهسته آهسته آماده کنیم.

توکلی‌زاده در ادامه بیان کرد: مجموعه گردشگری بدون تفریح معنا ندارد. ما باید بتوانیم یک مجموعه کامل را مقابل مخاطب بگذاریم. مجموعه شهربازی و بولینگ که افتتاح شد توانست به میزبانی از مخاطبان کودک، نوجوان و خانوده‌ها کمک بسیاری بکند و این پروژه را کامل کند. ورزش‌ هیجانی نیز که در کشور و در منطقه برای خود رکورد دارد، در ارتفاع ۲۸۰ متری افتتاح شد.

وی با اشاره به دو موضوع هویت و سبک زندگی گفت: درخصوص هویت ملی نیز تم‌پارک افسانه‌ها با محوریت شاهنامه و موضوع شاهنامه‌خوانی برپا شد. تم‌پارک سرزمین تمدن‌ها نیز با موضوع هویت مقاومت و تمدن راه‌اندازی شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با پرداختن به چند پروژه پیش‌رو، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم تا تابستان مجموعه استخر و باشگاه ورزشی آبی را افتتاح کنیم. با افتتاح این مجموعه و اضافه شدن آن به سایر مجموعه‌های برج میلاد، بسته ما برای گردشگری و میزبانی مخاطب آماده‌تر می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه موضوع صفه و بازسازی صفه برج میلاد نیز یکی دیگر از پروژه‌هاست، گفت: این مدت موضوعاتی در رابطه با نفوذ آب به مجموعه مطرح بود. با این بازسازی دیگر شاهد موضوعات این‌چنینی نخواهیم بود. قرارداد این پروژه دارد بسته می‌شود.

وی افزود: در آینده با افتتاح این چندپروژه که با حضور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی دارد انجام می‌شود، مجموعه برج میلاد فاخرتر خواهد شد و میزبان جمعیتی بیشتر از مردم خواهد بود.

توکلی‌ زاده در پایان خاطرنشان کرد: به یمن اینکه ساختمان اداری همزمان با سالگرد شهید آرمان علی وردی افتتاح می‌شود، به نام ساختمان شهید آرمان از آن یاد خواهیم کرد و به نام این شهید افتتاح می‌شود.

سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: بخش اصلی اتفاقات خوبی که در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و  سلامت روان در این دوره رخ داده است، توفیق خداوند است و بخشی از آنها را ما هستیم.  

وی افزود: بیش از اینکه مشکل زیرساخت فرهنگی داشته باشیم، مشکل نحوه‌ بهره‌برداری داریم. این مشکل تقریبا نه تنها در حوزه مدیریت شهری بلکه در سایر حوزه‌های کشور نیز وجود دارد. البته نرم‌افزار بهره‌برداری مدیریت شهری جدید نسبت به حوزه‌های دیگر بهتر است.  

علوی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از علل اینکه نمی‌توانیم صددرصد از ظرفیت ها استفاده کنیم؛ این است که بهره‌برداری براساس نیاز جامعه انجام نمی‌شود، گفت: امروز که ساختمان اداری آماده شد، سرانه فرهنگی و تفریحی برج میلاد اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که در اینجا در حال بارگذاری هستند؛ منجر به این شد که برج میلاد صرفا برای یک قشر خاص نباشد، بیان داشت: این امر نشان می‌دهد ما برای اینکه حال شهروندان بهتر باشد، برنامه داریم. امیدوار هستیم این زیرساخت‌ها توسعه پیدا کند و به بهترین شکل از آنها استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here