افتتاح و توسعه ۱۱۰ پروژه عمرانی در منطقه ۹ تهران

0
270
مرتضوی

شهردار منطقه ۹ تهران با بیان نکاتی جزئیات افتتاح ۱۱۰ پروژه در هشتاد و سومین شنبه امید و افتخار شهرداری تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری نبض تهران، هشتاد و سومین شنبه امید و افتخار شهرداری تهران با افتتاح و بهره‌برداری از ۱۱۰ پروژه عمرانی در منطقه ۹ پایتخت با حضور شهردار منطقه ۹، جمعی از مدیران شهری و خبرنگاران و اصحاب رسانه امروز شنبه چهارم آذر ماه برگزار شد.

محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ تهران، در مراسم بهره‌برداری از سالن چند منظوره کوثر در این منطقه، اظهار کرد: با اختصاص اعتباری به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال امروز ۱۰۰ پروژه محله‌ای و ۱۰ پروژه در سطح منطقه ۹ افتتاح و احداث می‌شوند.

وی تصريح کرد: شهرداری تهران‌ میراث دار ۲ مسئله ناکارآمدی و کارهای انجام نداده مدیریت شهری قبلی و همچنین پروژه‌های ناتمام و بر زمین مانده دوره گذشته است و اولویت اصلی ما هم از ابتدا این بوده است که پروژه‌های نیمه تمام را به پایان رسانده و پس از آن مرز خدمت را به درب منازل مردم برسانیم.

شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: در گذشته به غلط شهر تهران را به دو بخش بالای خط انقلاب و زیر این خط تقسیم می‌کردند و منظورشان این بود که مناطق برخوردار بالای شهر بالای خط انقلاب و مناطق محروم پایتخت هم جزو مناطق زیر خط انقلاب محسوب می‌شوند و با مدیریت شهری و شورای انقلابی این عناوین از میان برداشته شد و ما خدمات یکسانی را به همه مردم پایتخت ارائه می‌دهیم.

مرتضوی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر همه شهروندان حتی در مناطق به اصطلاح کم‌برخوردار هم به راحتی از خدمات شهرداری و مدیریت شهری بهره‌مند می‌شوند و برای نمونه افتتاح و احداث ۱۰۰ پروژه توسعه محله‌ای از طرح من شهردارم هم قسمتی از حکمرانی دینی و قانونی ما به شمار می‌آید که امروز در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: یکی از ۱۱۰ پروژه امروز افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع چند منظوره “کوثر” است که به دلیل وقفه طولانی که در ساخت و احداث این پروژه وجود داشت ما مراسم اصلی را در اینجا برگزار کردیم تا عموم مردم ببینند و لمس کنند که افتتاح واقعی چه مفهومی دارد؛ متاسفانه مسئولان مدیریت شهری در گذشته این پروژه را با وجود اینکه تنها ۶۰ درصد از مجموع آن تکمیل شده بود افتتاح کرده بودند و در حال حاضر این پروژه که پیشرفت ۶۰ درصدی‌اش ۱۳ سال به طول انجامیده بود، به بهره‌برداری رسید و ۴۰ درصد باقیمانده را تنها در ۱ سال نهایی و تکمیل کردیم.

شهردار منطقه ۹ افزود: با افتتاح پروژه اجتماعی فرهنگی، ورزشی و هنری کوثر سرانه مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی منطقه از نیم متر به یک متر مربع افزایش پیدا می‌کند و امکانات این چنینی را برای اهالی ساکن در محله کم برخوردار شهید دستغیب نیز نسبت به گذشته بهبود پیدا خواهد کرد.

مرتضوی در ادامه تأکید کرد: از دیگر پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید میتوان به مجموعه شهربانو که به مدت ۵ سال تعطیل بود و قبل از شیوع بیماری کرونا به دلیل مشکل در بخش تاسیسات کارایی نداشت و این پروژه هم در این دوره مدیریت شهری با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی توسعه و بهسازی بزرگراه آیت الله سعیدی، بهسازی شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی خیابان شهید دستغیب، احداث و تجهیز مخزن بوستان شادی، توسعه تعریض و بهسازی زیرگذر استاد معین، توسعه و تجهیز ایستگاه پردازش و بازیافت فتح، بازسازی سرای محله استاد معین، تجهیز باشگاه ورزشی ذوالفقار و احداث مرکز معاینه فنی سیار خودرو را از دیگر پروژه‌های مهم امروز در هشتادوسومین شنبه امید و افتخار در منطقه ۹ پایتخت برشمرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here