آمار مصرف کنندگان دخانیات در کشور به ۱۲ میلیون نفر رسید

0
115
سیگار

رئیس انجمن تولیدکننـدگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون نفر مصرف کننده دخانیات در کشور وجود دارد.

به گزارش نبض تهران، محمدرضا تاجدار رئیس انجمن تولیدکننـدگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون نفر مصرف کننده دخانیات در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: طبق نامه رسمی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز سال گذشته ۹ میلیارد نخ سیگار قاچاق به ارزش حدود ۴۵۰ میلیون دلار وارد کشور شده است. این در حالی است که کل صنعت دخانیات برای تولید ۷۰ میلیارد نخ سیگار در سال گذشته ۳۰۰ میلیون دلار ارز دریافت کرده است. بنابراین می‌توان گفت قاچاق سیگار به اندازه ۱۰ درصد نیاز بازار معادل کل صنعت دخانیات ارز از کشور خارج می‌کند. در این شرایط با اعمال مالیات‌های جدید، شاهد کاهش تولید هستیم.

تاجدار با بیان اینکه در دهه ۷۰ فقط ۱۵ درصد تولید قانونی شرکت دخانیات انجام می‌شد و ۸۵ درصد بازار قاچاق بود، خاطرنشان کرد: اما در حال حاضر ۸۰ تا ۸۵ درصد بازار از طریق تولید داخل تامین می‌شود و سهم قاچاق ۱۵ تا ۲۰ درصد است. اما با تصمیمات اشتباه این دستاوردها در حال از دست رفتن است. انجمن حاضر است با هزینه خود مسئولان را به کردستان عراق و امارات ببرد وضعیت قاچاق را دقیق‌تر بررسی کنند.

رئیس انجمن تولیدکننـدگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی تاکید کرد: وضعیت سیگار مارلبرو باید تعیین تکلیف شود. اگر این سیگار مربوط به صهیونیسم است، نه باید قانونی وارد کشور شود و نه غیرقانونی. نمی‌توان واردات قانونی را ممنوع کرد، اما کالا به صورت غیرقانونی در همه نقاط کشور به آسانی در دسترس باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here