آتش سوزی مرگبار کمپ ترک اعتیاد لنگرود با ۳۲ کشته

0
178
لنگرود

حادثه آتش سوزی در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان لنگرود استان گیلان، جان ۳۲ مددجو، نگهبان و مسئول نگهداشت این کمپ را گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری نبض تهران، حادثه آتش سوزی در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان لنگرود استان گیلان، جان چند مددجو، نگهبان و مسئول نگهداشت این کمپ را گرفت.

هر ساله با سرد شدن هوا حوادث مشابهی در برخی از مراکز ترک اعتیاد رخ می‌دهد که در برخی موارد به ویژه در مراکز ترک اعتیاد اجباری، عمدی و برای رهایی از مرکز اجباری رقم می‌خورد.

در برخی موارد نیز به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی حادثه آتش سوزی منجر به وقوع حوادث و در نهایت آسیب دیدن و یا فوت مددجویان در مراکز کمپ ترک اعتیاد می‌شود.

سوختگی ۴۰ تا ۶۰ درصدی مصدومان حادثه کمپ لنگرود

جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور، در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ زمان اعلام وقوع این حادثه به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ در ساعت ۵:۵۵ صبح امروز بوده است که درپی آن بلافاصله عوامل اورژانس در محل حاضر شده و پس از آن نیز به بیمارستان‌های اطراف اعلام آماده‌باش داده شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ نفر در جریان این حادثه مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شدند، گفت: ۱۶ نفر به بیمارستان حسین‌پور لنگرود و بیمارستان ولایت رشت انتقال داده شدند. یک مصدوم نیز به بیمارستان شهید انصاری رودسر منتقل شد که این فرد پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان ترخیص شد.

رئیس اورژانس کشور درباره وضعیت مصدومان بستری شده در بیمارستان نیز گفت: مصدومان دارای سوختگی ۴۰ تا ۶۰ درصد هستند و اقدامات درمانی بر روی این افراد در حال انجام است.

به گفته میعادفر براساس اعلام آتش‌نشانی لنگرود ۳۲ نفر نیز درپی این حادثه جان خود را از دست داده‌اند که اجساد آنان به پزشکی قانونی منتقل شده است.

وی از برگزاری جلسه شرایط اضطراری حوزه سلامت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رییس مرکز اورژانس گیلان خبر داد و گفت:‌همانطور که گفتم پس از این حادثه مراکز درمانی شهرستان‌های لنگرود، رودسر و رشت به حالت آماده‌باش درآمده و اتوبوس آمبولانس نیز برای انتقال مصدومان از لنگرود به رشت اعزام شد.

میعادفر اعزام تیم ارزیاب از ستاد اورژانس گیلان به شهرستان لنگرود، اعزام رئیس شبکه بهداشت شهرستان لنگرود به محل حادثه، تخلیه بخش اورژانس بیمارستان ولایت رشت برای پذیرش مصدومان، فراخوان کادر درمانی آنکال برای حضور در بیمارستان ولایت رشت، حضور رییس مرکز اورژانس گیلان در ستاد فرماندهی حادثه دانشگاه گیلان و حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان ولایت رشت را نیز از دیگر اقداماتی برشمرد که بلافاصله پس از حادثه انجام شده است.

گفتنی است محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، در گفتگو با رسانه‌ها علت حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود را آتش گرفتن بخاری و سرایت آن به پرده و در نهایت آتش سوزی کل ساختمان عنوان کرده است.

جلالی همچنین غافلگیری شبانه، محبوس شدن و ازدحام جمعیت از دلایل افزایش فوتی‌ها در این مرکز ترک اعتیاد بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر شمار بالای مددجویان، نگهبان و مسؤول نگهداشت این مرکز درمان سوء موادمخدر نیز جان خود را در این حادثه از دست داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان همچنین از نگهداری بیش‌ از ظرفیت مددجویان در مرکز درمان سوء مصرف موادمخدر در لنگرود خبر داد.

لازم به ذکر است کمپ ترک اعتیادی به نام «گام اول رهایی» واقع در ابتدای جاده کومله شهرستان لنگرود ساعت پنج و ۴۵ دقیقه صبح امروز (جمعه) طعمه حریق شد.

وقوع این حادثه تلخ و جانباختن مددجویان که دوره ترک را در این مرکز سپری می‌کردند، زنگ هشداری است برای رفع نواقص ایمنی موجود در کمپهای ترک اعتیاد دیگر نقاط کشور که با توجه به فصل سرما امکان وقوع حادثه مشابه در آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here