۸۵ درصد از زائران اربعین خود را با خودروی شخصی به مرزها رساندند

0
104
اربعین

سردار هادیانفر گفت: با توجه به مشکلاتی که در ناوگان عمومی بود به زائران توصیه شد که از خورد شخصی استفاده کنند که بیش از ۸۵ درصد از زائران با خودروی شخصی آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری نبض تهران، سردار سیدکمال هادیانفر فرمانده امنتظامی راهور فراجا شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: ۸۲ درصد حوادثی که تا کنون و طی برگزاری مراسم اربعین رقم خورده است، به دلیل سرعت زیاد و سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو رانندگان در مسیرهای مختلف بوده است.

وی تصریح کرد: تا پایان امشب (شامگاه چهارشنبه پانزدهم شهریور) و حداکثر تا فردا ۱۱ صبح (امروز پنجشنبه شانزدهم شهریور) شاهد حجم سنگین ترافیک بخاطر برگشت زائران اربعین خواهیم بود.

فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: ظرف روز چهارشنبه بین ۶ تا ۷ هزار نفر از هموطنان برای زیارت اربعین از کشور خارج شدند و برگشت این افراد به هفته آینده موکول خواهد شد.

سردار هادیانفر یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود داشت، به زائران توصیه شد که از خودور شخصی خود استفاده کنند و به همین دلیل بیش از ۸۵ درصد زائران با خودروی شخصی خود را به مرزهای شش گانه عزیمت مسافران اربعین رساندند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای اولیه به ثبت رسیده تا کنون بیش از ۷۶ درصد زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند و بازگشت زائران همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی پلیس راهور فراجا همچنین افزود: در آمار مأموریت اربعین ما در سال جاری خروج بیش از ۳ میلیون ۵۰۰ هزار زائر از کشور به ثبت رسید و ۹۷ درصد از مرزهای ۶ گانه زمینی خارج شدند و به همین نسبت هم بازگشت خواهیم داشت.

سردار هادیانفر در توصیه به زائرانبه هنگام بارگشت به کشور تأکید کرد: ۳۵ درصد از حوادث سال گذشته به دلیل خستگی خواب آلودگی رانندگان رقم خورد و متاسفانه عده‌ای از هموطنان جان خود را از دست دادند و با توجه به اینکه زائرانی داریم که از دور ترین نقطه کشور و با خودروی شخصی خود را به مرزها رساندند و برای بازگشت باید مسافت طولانی را طی کنند تاکید ما بر این است که تمام سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند و رانندگان پیش از حرکت و همچنین در بین مسیر تا رسیدن به مقصد به اندازه کافی استراحت کافی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here