۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی نیاز به نوسازی دارد

0
235

مالکی گفت: میانگین سن تاکسی‌های تهران ۱۰ سال شده و ۵۰ درصد ناوگان نیاز به نوسازی دارد و بسیاری از تاکسی‌ها نمی‌توانند معاینه فنی دریافت کنند و با پیگیری‌های شهردار تهران، نوسازی و جایگزینی خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش نبض تهران، شادی مالکی سرپرست سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، گفت: یکی از دغدغه‌های کلانشهرها آلودگی هواست و برابر تحقیقات انجام گرفته توسط محیط زیست، خودروهای سواری و منابع متحرک سهم عمده‌ای در آن دارند. باتوجه به اینکه تاکسی‌ها جزو خودروهای پرپیمایش هستند و با وجود برنامه‌های مهم شهرداری تهران، ناوگان انبوه‌بر به اندازه کافی در پایتخت وجود ندارد، تاکسی‌ها سهم ۱۸ درصدی برای جابجایی مسافر با آمار ۳ و نیم میلیون در روز دارند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی افزود: با وجود چنین شرایطی، میانگین سن تاکسی‌های تهران ۱۰ سال شده و ۵۰ درصد ناوگان نیاز به نوسازی دارد. بسیاری از تاکسی‌ها نمی‌توانند معاینه فنی دریافت کنند از این رو با پیگیری‌های شهردار تهران، نوسازی و جایگزینی خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفت و علاوه بر قرارداد با چین، شرکت‌های دیگری در ایران برای واردات خودروهای برقی اقدام کرده‌اند.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص چالش‌های این رویکرد، خاطرنشان كرد: نوسازی و برقی‌سازی ناوگان، کار جدیدی است و همت دولت و پیگیری شهرداری موجب ارائه تسهیلات خوبی برای واردات خودروهای برقی شده است. توسعه تکنولوژی نیاز به بررسی‌های فنی و کارشناسی دارد. از سوی دیگر زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی هم در دستور کار است و تا امروز ۷۴ دستگاه نصب شده و این تعداد افزایش چشمگیری خواهد داشت.

سرپرست سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران در پاسخ به خبرنگار دیگری درخصوص انتخاب رنگ فیروزه‌ای خودروهای برقی گفت: رنگ فیروزه‌ای در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده و البته هنوز به ما ابلاغ نشده است ولی به‌نظر می‌رسد تاییدیه نهایی دارد. هر کار جدیدی نیاز به هماهنگی دارد و درصورت ابلاغ به تمامی شرکت‌های واردکننده خودروهای برقی اعلام خواهیم کرد باید رنگ تاکسی‌های برقی به فیروزه‌ای درآیند.

مالکی در پایان یادآور شد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای آشنایی شهروندان و معرفی خودروهای جدید به سازمان‌های متولی حمل و نقل عمومی کمک خواهد کرد و موجب خواهد شد هم در بحث‌های فنی و هم در بحث‌های قیمتی، رقابت سالمی میان واردکنندگان و سازندگان شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here