یارانه نقدی ساعت ۱۲ بامداد به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود

0
332
یارانه

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، صد و پنجاه و دومین مرحله یارانه نقدی ساعت ۱۲ بامداد امشب به حساب سرپرست هر خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری نبض تهران، بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، صد و پنجاه و دومین مرحله یارانه نقدی ساعت ۱۲ بامداد امشب به حساب سرپرست هر خانوار واریز خواهد شد.

این مرحله از یارانه بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز جمعه ۲۱ مهر قابل برداشت خواهد بود.

چنانچه سرپرست خانوار جز دهک‌های اول تا سوم باشد مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

در صورتی که سرپرست هر خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشد رقم کامل یارانه قابل برداشت خواهد بود و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.


دهک اول تا پنجم مشمول دریافت کالابرگ الکترونیکی؛

گفتنی است مرحله جدید طرح ملی کالا برگ الکترونیکی مشمول تمام خانوارهای دهک اول تا پنجم، به علاوه خانوارها و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌شود.

در این طرح یارانه افراد به میزان ۱۲۰ هزار توان به صورت اعتباری افزایش پیدا می‌کند و در صورت احتمال افزایش قیمت اقلام و کالاهای اساسی مشمول طرح قیمت آنها براساس سبد مبنا تا پایان سال برای خانوارها ثابت می‌ماند و مابه تفاوت آن را دولت می‌پردازد.

مزایای این طرح برای اقشار آسیب پذیر جامعه این است که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی آنها به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و قیمت کالاهای اساسی براساس سال مبنا سبد قیمت اجرای طرح برای آنان ثابت می‌ماند و در واقع با یک تیر ۲ نشان می‌زنند.

اگر فردی از این طرح استفاده کند ۲ امتیاز به او داده می‌شود؛ امتیاز اول این است که دولت فاصله تورمی را پوشش می‌دهد و امتیاز دوم این است که ۱۲۰ هزار تومان دیگر نیز دریافت خواهد کرد.

این طرح را دولت به منظور بالا بردن سلامت خانواده ها و کمک به دهک های پایین جامعه انجام داده است تا بالا بودن قیمت کالاهای اساسی مانع نشود تا خانوارهای دهک های پایین برای تامین مواد غذایی خود مشکل داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here