منطقه 11 تهران، پردیس حکومتی پایتخت

0
34

مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران گفت: منطقه ۱۱ با دارا بودن موقعیت استراتژیک از مهم‌ترین مناطق شهر و به‌عنوان پردیس حکومتی پایتخت به شمار می‌رود.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری نبض تهران، امیر شهرابی مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران، در نشست تعاملی با شهردار و معاونین منطقه ۱۱ که امروز سه شنبه سی و یکم مرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: حمایت از مناطق بدون توجه به شرایط و اقتضائات ویژه هر منطقه امکان‌پذیر نیست. بنابراین استراتژی حوزه برنامه‌وبودجه، توجه به تفاوت‌های مناطق با رعایت محدودیت‌ها، ضوابط و چارچوب‌های بودجه‌ای است. وی با بیان اینکه اکنون تعیین بودجه و اعتبارات در شهرداری تهران شاخص محاسباتی دارد، افزود: در توزیع بودجه‌ مناطق، سهم مساحت و جمعیت در نظر گرفته‌شده و تلاش کردیم در مدیریت شهری کنونی، کاهش فاصله جنوب و شمال تهران و رسیدگی به محلات کم برخوردار را در اولویت قرار دهیم.

مدیرکل برنامه‌وبودجه شهرداری تهران با اشاره به پیش‌بینی ۱۴ حکم و ۲۶ شاخص مناطق در برنامه چهارم، بر لزوم اهتمام مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌ها برای اجتماعی سازی برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران و فرهنگ‌سازی برای حرکت در مسیر برنامه به آن به‌عنوان سند بالادستی مدیریت شهری تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بازدیدها و نشست‌ها، فرصتی برای مرور موضوعات، چالش‌های اجرا و پیشنهاد راهکارهای آن فراهم می‌کند، خاطرنشان ساخت: حمایت از مناطق برای اتمام به‌موقع پروژه‌ها و خدمت به شهروندان مدنظر ماست که در این راستا با برگزاری نشست های تخصصی سعی در بررسی وضعیت اعتباری و بودجه و رفع مشکلات داریم که امیدواریم با مدیریت صحیح،   موانع خدمت به مردم مرتفع و رضایتمندی شهروندان جلب شود.

شهرابی با اشاره به شرایط خاص منطقه ۱۱ گفت: وجود مراکز و نهادهای مهم، موزه‌های متعدد و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی فراوان و همچنین بافت فرسوده در برخی محله‌های آن از جمله ویژگی‌های این منطقه است. منطقه ۱۱ با دارا بودن موقعیت استراتژیک از مهم‌ترین مناطق شهر و به‌عنوان پردیس حکومتی پایتخت به شمار می‌رود بنابراین باید در برنامه‌ریزی‌ها نیز موردتوجه قرار گیرد.