غذاهایی که برای رشد و سلامت مو مفیدند

0
14

از داشتن یک برنامه غذایی سالم و مناسب نباید غافل شد و گنجاندن انواع مواد غذایی در رژیم روزمره تاثیرات فراوانی در جلوگیری از ریزش مو خواهد داشت.

به گزارش نبض تهران، بسیاری از افراد امروزه به دلایل مختلف درگیر عارضه ریزش مو و نداشتن رشد کافی موهای خود هستند و راههای متعددی را برای بهبود وضعیت موی خود و درمان این بیماری امتحان می‌کنند.

مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو و استفاده از انواع داروها و محصولات تولید شده در خصوص درمان مو و ریزش مو اولین کاری است که افراد درگیر با ریزش مو برای درمان خود در پیش می‌گیرند.

در این بین از داشتن یک برنامه غذایی سالم و مناسب نباید غافل شد و گنجاندن انواع مواد غذایی در رژیم روزمره تاثیرات فراوانی در جلوگیری از ریزش مو خواهد داشت.

مصرف غذاهای سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳، روی، اسید فولیک و ویتامین‌ها می‌تواند برای سلامت مو موثر باشد.

بر اساس اطلاعات حاصل از گزارش کتابخانه ملی پزشکی، یک زن بالغ به طور متوسط به حدود دو هزار کالری در روز نیاز دارد. علاوه بر انرژی، مواد مغذی که از طریق غذا دریافت می‌کنیم نیز تاثیر مستقیمی بر سلامت موها دارند.

فرانسیس لارگمن رات، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب «سینی مزه روزانه» (Everyday Snack Tray) می‌گوید: «موها از پروتئین به‌ویژه کراتین ساخته شده‌اند، بنابراین منطقی است که ما باید مقدار کافی پروتئین را در رژیم غذایی خود برای حمایت از رشد موی سالم مصرف کنیم.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here