عرضه کالاهای کالابرگی در فروشگاه‌های اینترنتی به زودی آغاز می‌شود

0
106
فروشگاه اینترنتی

فراهم شدن خرید کالاهای طرح کالابرگ از فروشگاه‌های اینترنتی اتفاق دیگری است که به گفته معاون وزیر رفته به زودی برای مردم ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری نبض تهران، طرح کالابرگ الکترونیکی از آن طرح‌های دولت است که برای تامین کم هزینه‌تر سبد کالایی خانوارها تصویب شد و سرانجام به اجرا درآمد.

این طرح در حال حاضر ۵ دهک از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده و هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

سه دهک کم‌درآمد یارانه ماهانه۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، اما چون طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است، اگر این افراد حداقل به میزان ۲۰۰ هزار تومان در قالب کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ قلم کالای موردنظر خریداری کنند، آنگاه ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافه برای آنها واریز می‌شود و درواقع کل یارانه آنها که صرف کالاهای مدنظر می‌شود به ۵۲۰ هزار تومان در ماه افزایش می‌یابد.

۱۱ قلم کالای طرح کالابرگ شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات است و این اقدام دولت به منظور افزایش کمک به دهک های پایین جامعه انجام شد.

بر این اساس افرادی که می خواهند از این طرح استفاده کنند باید الزاما ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از کالا برگ استفاده کنند دراین صورت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تشویقی به صورت اعتبار به یارانه آنها اضافه می شود و تا واریز یارانه ماه بعد فرصت استفاده از آن را دارند.

 

اختصاص طرح کالابرگ به دو دهک پنج و شش!

چندی پیش وزیر رفاه از افزایش دهک‌های تحت پوشش دریافت کننده کالابرگ سخن گفت. طی روزهای اخیر نیز علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با رسانه‌ها از اختصاص طرح کالابرگ به دو دهک پنج و شش که دریافت کننده یارانه هستند خبر داده است.

در حال حاضر دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که این قشر باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه را از سبد تعریف شده خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی اضافه شامل‌ آنها شود که بدین ترتیب مجموع یارانه دریافتی آنها به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد. این در حالیست که دهک‌های چهارم تا هفتم ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که این عده نیز باید همان مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را از سبد مذکور خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی و اضافی شامل حال آنها شود؛ به عبارتی یارانه دریافتی این دهک‌ها در صورت خریدشان به ۴۲۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

 

عرضه کالاهای کالابرگی در فروشگاه‌های اینترنتی!

فراهم شدن خرید کالاهای طرح کالابرگ از فروشگاه‌های اینترنتی اتفاق دیگری است که به گفته عسگریان معاون وزیر رفته به زودی برای مردم ایجاد خواهد شد.

در صورت ایجاد بستر خرید کالاهای طرح کالابرگ به صورت اینترنتی، مردم می‌توانند از فروشگاه‌های اینترنتی که به سامانه متصل هستند خرید کالاهای مورد نیاز خود را انجام دهند.

بر این اساس مشمولان هنگام خرید اینترنتی می‌توانند محصولات مورد نظر خود را در سبدی ذخیره کنند و پس از نهایی‌شدن خرید از آن‌ها پرسیده می‌شود که آیا از اعتبارشان استفاده شود؟ در صورت تأیید نهایی فرآیند خرید تکمیل می‌شود و از سطح یارانه کسر و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here