طراحی سورتمه چند منظوره امدادرسان، برای اولین بار در کشور

0
179

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از طراحی و تولید سورتمه «لژ» چند منظوره امدادرسان توسط مرکز نوآوری‌های این سازمان برای اولین بار در کشور خبرداد.

به گزارش نبض تهران، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: این طرح تحقیقاتی متعلق به سازمان امدادونجات است که بعد از چندماه تلاش شبانه روزی، نمونه اولیه آن تحویل داده شده است و در انتظار تست اولیه قرار دارد.

وی افزود: این سورتمه «لژها» امدادرسان در دو مدل چند منظوره یک تکه برای برف و سیلاب باقابلیت های متنوع مانند شناور بودن و… تولید شده است تا کار عملیات های امدادی برای تیم های عملیاتی تسهیل شود.

محمودی اضافه کرد: نمونه اول واسلینگ یا هویس بالابر بالگرد و نصب در پشت موتور برف رو یا خودرو و نمونه دوم با وزن بسیار سبک حدود هفت کیلو از جنس فیبر کربن و قابلیت دو تکه شدن برای عملیات در برف انبوه در ارتفاعات بالا و امدادگران پیاده طراحی و ساخته شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال کشور خاطرنشان کرد: امید است با ورود این تجهیزات تخصصی اول ایمنی امدادگران و مجروحان و سپس سرعت عملیات‌های جستجو و نجات افرایش چشمگیری پیدا کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here