صدور ۷۴۲ پروانه ساختمانی برای بافت فرسوده منطقه ۱۰

0
165
بافت فرسوده

شهردار منطقه ۱۰ گفت: از ابتدای امسال تا کنون، برای احداث ۷۴۲ واحد مسکونی پروانه ساختمانی در بافت فرسوده صادر شده است.

به گزارش نبض تهران، مهدی اخ الصنایع‌شهردار منطقه ۱۰ تهران، با بیان اینکه بر اساس برنامه توسعه شهر تهران، باید سالانه سه درصد از بافت فرسوده نوسازی شود، گفت: منطقه ۱۰ از نخستین مناطق دارای بافت فرسوده، ریزدانه و ناپایدار شهر تهران محسوب می‌شود که ۵۶ درصد از وسعت آن در بافت فرسوده قرار دارد.

وی با بیان اینکه این منطقه برغم وسعت کم خود یکی از پرتراکم ترین مناطق ۲۲ گانه پایتخت به لحاظ جمعیت است، افزود: بیش از ۴۰ درصد بافت فرسوده منطقه نیازمند تخریب و نوسازی است.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: به منظور سیاست‌های ابلاغی و تشویقی برای نوسازی به ویژه در بافت فرسوده، شهرداری منطقه سعی کرده با اعطای تراکم بیشتر و عقب نشینی خانه‌های جدید، عرض معابر را بیشتر کند تا در صورت وقوع بحران، امدادرسانی با سهولت بیشتری انجام شود.

اخ الصنایع‌ با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازسازی بافت فرسوده در این منطقه تصریح کرد: از ابتدای امسال، برای احداث ۷۴۲ واحد مسکونی پروانه ساختمانی در بافت فرسوده صادر شده است.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه این بسته‌های تشویقی در حوزه تسهیلات و وام‌های اعطایی در بافت فرسوده به شکلی بوده که سازندگان عمده برای ساخت و ساز رغبت بیشتری پیدا کنند، گفت: صدور پروانه ساختمانی در داخل بافت فرسوده منطقه با رشد سه برابری نسبت به خارج بافت فرسوده مواجه بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here