زنانه بودن پوکی استخوان یک باور غلط است

0
33
پوکی استخوان

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: زنانه بودن پوکی استخوان یک باور غلط است و تحقیقات نشان می‌دهد ۱ چهارم مردان بالای ۵۰ سال به این عارضه مبتلا می‌شوند.

به گزارش نبض تهران، دکتر افشین استوار رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان که همه ساله در ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) برگزار می‌شود، اظهار کرد: پوکی استخوان یک بیماری خاموش است که در آن تراکم معدنی استخوان با افزایش سن به تدریج کاهش می‌یابد به شکلی که استخوان ترد و شکننده می‌شود؛ پوکی استخوان باعث می‌شود ضربه‌ای که به طور معمول باعث بروز شکستگی در افراد سالم نمی‌شود؛ باعث شکستگی استخوان‌های فرد شود.

وی خاطرنشان کرد: البته پوکی استخوان یک بیماری صرفاً زنانه نیست و مردان نیز به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند اما به دلیل وجود دوره یائسگی، زنان در معرض خطر بالاتری نسبت به ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند.

وی اعلام کرد: از هر ۴ مرد بالای ۵۰ سال نیز یک نفر پوکی استخوان دارد بنابراین این باور که برخی تصور می‌کنند پوکی استخوان یک بیماری مختص زنان است؛ صحیح نیست.

وی به زنان و مردان بالای ۵۰ سال توصیه کرد که برای سنجش تراکم استخوان حتماً به پزشک مراجعه کنند زیرا تشخیص این بیماری فقط با این روش، قطعی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here