رونق صنعت ساختمان، رونق اقتصادی در دیگر بخش‌ها را به دنبال دارد

0
239

مدیرعامل انجمن صنعت ساختمان تهران گفت: در حال حاضر سهم ساختمان در تولید ناخالص ملی ۵ درصد است و رونق در ساخت و ساز و توسعه صنعت ساختمان منجر به توسعه اقتصاد در سایر بخش‌ها بوده است و ایجاد هرگونه رکود در این صنعت هم منجر به رکود در سایر بخش‌های اقتصادی خواهد شد.

به گزارش نبض تهران، نشست خبری انجمن صنعت ساختمان تهران امروز سه‌شنبه پانزدهم اسفند ماه با حضور مدیرعامل این انجمن، اعضای هیئت مدیره، خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد .

پژمان جوزی رئیس هیأت مدیره انجمن صنعت ساختمان تهران در این نشست خبری اظهار کرد: صنعت ساختمان جزو مواردی است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تولید ناخالص داخلی ایفا می‌کند و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: صنعت ساختمان یکی از صنعت‌های با قدمت هزاران سال در ایران و جهان به شمار می‌آید و در کشورهایی که نفت‌خیز هستند جایگاه دوم صنعت‌های پولساز اقتصادی را به خود اختصاص داده است و بعضی کشورهای دیگر به ویژه کشورهای منطقه سعی می‌کنند که صنعت ساختمان را به صنعت اول اقتصادی خود تبدیل کنند.

مديرعامل انجمن صنعت ساختمان استان تهران خاطرنشان کرد: بخش مسکن پیشرفت خوبی را در سالهای اخیر در کشور ما داشته است و با وجود فناوریهای نوین مثل پرینترهای سه‌ بعدی و صنعتی‌سازی ساختمان این پیشرفت‌ها قابل توجه بوده است.

جوزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سهم ساختمان در تولید ناخالص ملی ۵ درصد است و رونق در ساخت و ساز و توسعه صنعت ساختمان منجر به توسعه اقتصاد در سایر بخش‌ها بوده است و ایجاد هرگونه رکود در این صنعت هم منجر به رکود در سایر بخش‌های اقتصادی خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما از ورود کشور چین به صنعت ساختمان و ساخت مسکن در ایران خوشحالیم و این اتفاق را به نوعی در جهت ارتقای علمی و فناوری در صنعت ساختمان در کشورمان و به ویژه در تهران می‌دانیم و ما هم می‌توانیم در این زمینه به آنها متصل شده اما اینکه پیمانکار چینی و کارگران چینی بخواهند در ایران به ساخت مسکن مشغول شوند باید به طور دقیق مورد بررسی و کارشناسی قرار بگیرد.

جوزی تاکید کرد: مهمترین مسئله در کاهش قیمت مسکن این است که دولت راهکارهای خرید مسکن را برای مردم و کاهش هزینه‌های مربوط به مسکن از سبد خانوار تسهیلات اختصاص بدهد.

وی یادآور شد: اینکه دولت بخش خصوصی را در حوزه ساختمان و صنعت ساختمان کنار خود ببیند مسئله مهمی است و از آنجا که
سیاست افزایش جمعیت در دستور دولت قرار دارد باید بیش از پیش به مشارکت با بخش خصوصی اهتمام ورزد.

مدیرعامل انجمن صنعت ساختمان تهران اضافه کرد: بخش خصوصی آمادگی لازم برای همکاری با دولت بدون درخواست تسهیلات یا دریافت زمین دولتی در جهت پیشبرد نهضت ملی مسکن را دارد.

جوزی تصریح کرد: با سیاست افزایش جمعیت که در راس سیاستهای دولت قرار دارد، مطرح کردن مسکن ۲۵ متری هیچ معنا و مفهومی ندارد و به حای آن باید به دنبال اجرای صنعتی‌سازی، ارزان‌سازی و طرح‌های مشابه مسکن اجتماعی که در کشورهای توسعه یافته هم اجرا می‌شود، بها بدهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here