رشد ۷۲ درصدی کشف قاپ‌زنی و کیف‌زنی‌، در ۶ ماهه اول سال

0
392
سخنگوی فراجا

سردار منتظرالمهدی از رشد ۷۲ درصدی کشف قاپ‌زنی و کیف‌زنی‌ها در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری نبض تهران، نشست هم‌اندیشی سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا، امروز سه شنبه دوازدهم مهرماه سال جاری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

 

آمارعملکرد ۶ ماهه فراجا

سردار منتظرالمهدی سخنگوی فراجا اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری با افزایش ۲۴ درصدی کشف انواع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودیم و ۵۸ درصد سرقت‌ها مربوط به سرقت‌های خرد بوده است.
‌‌
وی افزود: آمار 4 کشفیات سرقت‌های خرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم با افزایش ۴۱ درصدی همراه بوده و در خصوص کشف سرقت‌های مهم نیز رقم ۹ درصد به ثبت رسیده است.
‌‌
سردار منتظرالمهدی با اشاره به آمار ۱۱ درصدی مربوط به سرقت از منزل خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد سرقت‌ها نیز مربوط به مغازه، ۳۷ درصد مربوط به سرقت از طلافروشی، ۷ درصد سهم سرقت محموله و کالا و آمار ۶ درصدی مرتبط با دستبرد به اماکن خصوصی و دولتی از کاهش وقوع سرقتها خبر می‌دهد.
‌‌
سخنگوی فراجا خاطرنشان کرد: سرقت‌های مربوط به موتور سیکلت با افزایش ۱۶ درصدی روبرو بوده و میزان کشف سرقت‌های مربوط به خودرو با عدد ۱۵ درصد نیز دستاورد دیگری در حوزه کشفیات ربایش‌ها، توسط پلیس آگاهی است.
‌‌
سردار منتظرالمهدی درباره کشف قاپ‌زنی و کیف‌زنی‌ها نیز اضافه کرد: در خصوص این مدل از جرائم با رشد ۷۲ درصدی کشف آن‌ها مواجه بودیم و آمار مربوط به کشف سرقت‌های مسلحانه هم رقم ۵۹ را نشان می‌دهد.
‌‌
وی تاکید کرد: در نیمه نخست سال جاری ۴۶۸ سرقت در پوشش و تحت عنوان مامور صورت گرفته است و ۳۲ درصد سرقت‌های مامورنما هم کشف شده است.
‌‌
سخنگوی فراجا خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۶ درصد آدم ربایی‌ها و ۹۰ درصد قتل‌ها کشف شده‌اند.
‌‌
سردار منتظرالمهدی گفت: مرزبان‌های کشور از ابتدای سال تاکنون، موفق به کشف حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق شدند و بیش از ۳ هزار قبضه سلاح شکاری و جنگی، بیش از ۲۲ هزار قبضه انواع سلاح در همکاری مشترک مرزبانی فراجا با پلیس اطلاعات کشف شده است.
‌‌
وی تصریح کرد: ۳۰ نفر از اشرار، معاندان و قاچاقچیان سلاح و مواد مخدر در ۶ ماهه نخست سال جاری به هلاکت رسیده‌اند و از خروج و قاچاق حدود ۷۲ میلیون لیتر سوخت جلوگیری به عمل آمده است.
‌‌
سخنگوی فراجا یادآور شد: حدود ۱۵ میلیون لیتر انواع سوخت قاچاق در ۶ ماه اولیه سال کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰ درصدی، داشته است.
‌‌
سردار منتظرالمهدی افزود: کشف و مهار ۲۰ هزار رأس انواع دام (سبک و سنگین) قاچاق، افزایش ۱۵ درصدی کشف دام سنگین،کشف حدود ۷۵ میلیون نخ انواع سیگار که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۶۲ درصدی روبرو بوده و کشف بیش از ۳۲۰ هزار عدد انواع مواد محترقه هم بخشی از عملکرد ۶ ماهه مرزبانی است که در کارنامه آن‌ها به ثبت رسیده است.
‌‌
وی اضافه کرد: ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار لیتر مشروبات الکلی دست ساز و مسمومیت زا و بیش از یک میلیون بطری مشروبات الکلی خارجی هم کشف و ضبط شده‌اند.
‌‌
سخنگوی فراجا گفت: چندین باند قاچاق موادمخدر و دستگیری بیش از ۳۹۵ سوداگر مرگ، کشف نزدیک ۳۰ تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور و به خصوص افزایش سه برابری کشف ماده مخدر کراک و کشف حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار قلم انواع داروی قاچاق که عمدتاً داروهای آنتی بیوتیک تاریخ مصرف گذشته نیز در ۶ ماهه نخست سال جاری از متخلفان کشف و ضبط شده‌اند.
‌‌
سردار منتظرالمهدی به کاهش ۲۸ درصدی نزاع‌های دسته جمعی در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در خصوص نزاع‌های فردی هم با کاهش ۸ درصدی روبرو بودیم.
وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز هم با رشد ۱۵ درصدی همراه بوده است.
‌‌
سخنگوی فراجا تصریح کرد: ارتباط‌گیری موثر با پلیس دیگر کشورها با هدف شناسایی مجرمان و پیشرفت برای رویارویی با چالش‌های مربوط به جرایم نوظهور، توانسته از فعالیت ۱۹۵ کشور عضو در مبارزه با جرایم فرامرزی حمایت و پشتیبانی کند.
‌‌
سردار منتظرالمهدی گفت: تنها در همین یک ماه گذشته دو کلاهبرداری هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی شناسایی، کشف و کلاهبرداران دستگیر و به کشور مسترد شدند.
‌‌
وی تاکید کرد: اقدامات و خدمات انتظامی صورت گرفته درخصوص متهمان و مجرمانی که به خارج از کشور گریخته‌اند و صدور گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی برای اتباع ایرانی خارج از کشور که همگی بنا به درخواست وزارت امورخارجه، بوده، بیش از ۲۰ هزار مورد بوده است.
‌‌
سخنگوی فراجا گفت: آموزش‌های پلیس و هوشیاری بیشتر مردم در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی موجب شده تا تعداد جانباختگان ۹۳ نفر (یک درصد) و آمار مصدومان حوادث رانندگی چهار هزار و ۷۲۶ نفر یعنی چیزی در حدود دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش داشته باشد.

 

اجرای طرح اخذ گواهینامه آسان و یک روزه در ۱۵ استان کشور

سردار منتظرالمهدی گفت: هفته فراجا از پنجشنبه ۱۳ مهرماه با غبارروبی مزار شهدا آغاز شده و تا چهارشنبه ۱۹ مهرماه ادامه‌ می‌یابد و شعار این هفته «شهروند قانونمدار، پلیس خدمتگزار» است.

وی در ادامه گفت: به مناسبت هفته فراجا ترخیص فوق العاده خودرو و موتور سیکلت‌های توقیفی به استثناء وسایل نقلیه‌ای که دارای دستور قضائی (مهریه و …) هستند، با شرایط ویژه و پرداخت ۵۰ درصد جریمه و الباقی به صورت اقساط با نرخ سال ۹۴ هیئت دولت به مدت ۱۵ روز انجام می‌شود.

سخنگوی فراجا خاطرنشان کرد: ساعت کار مراکز تعویض پلاک نیز همزمان با هفته فراجا در سراسر کشور تا ۲ ساعت یعنی از ساعت ۷ صبح الی ۱۶ عصر افزایش پیدا می‌کند و چاپ و تحویل کارت خودرو و گواهینامه‌های جدید الورود و المثنی به مالکان نیز ظرف ۷۲ ساعت انجام می‌شود.

سردار منتظرالمهدی گفت: اجرای طرح اخذ گواهینامه آسان و یک روزه در ۱۵ استان کشور و تلاش ها برای تعمیم و اجرای سراسری آن به کل کشور در مهرماه، در حال انجام است.

سخنگوی فراجا گفت: اتفاقات خوبی قرار است به زودی در نحوه نقل و انتقال خودرو و کاهش صف‌ها و از بین رفتن به مرور آنها، رخ دهد.
‌‌
سردار منتظرالمهدی تاکید کرد: در هفته فراجا از رانندگان قانون‌مدار و حرفه‌ای کامیون، اتوبوس، خودروهای سواری و البته موتورسیکلت سواران تحت عنوان طلایه داران ترافیک تجلیل به عمل می‌آید. وی افزود: از هفته فراجا به بعد رفع توقیف خودروها به صورت سیستمی و بدون نیاز به مراجعه مالکان انجام می‌شود.
‌‌
سخنگوی فراجا گفت: نیروی انتظامی از ابتدای سال تا کنون ۵۰ شهید در راه اعتلای امنیت و احساس آن در جامعه تقدیم مردم و جمهوری اسلامی کرده است و در کنار آمار متاثرکننده شهدای پلیس، با تدابیر صورت گرفته و افزایش سطح مهارت و تجهیزات، میزان مجروحان ۸۸ درصد کاهش داشته است.
‌‌
سردار منتظرالمهدی گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا ۸۶ درصد پرونده‌های تشکیل شده را کشف و به نتیجه رسانده است که عودت یکهزار و ۹۵۰ میلیارد ریال وجوه سرقتی به مالباختگان سایبری، موید این معناست.
‌‌
وی خاطرنشان کرد: هزار و ۱۰۰ دقیقه مصاحبه در رسانه‌های مختلف و ارائه راهکارهای مقابله با شگردهای کلاهبرداران و مجرمان سایبری از دیگر اتفاقات فراجا در ۶ ماهه نخست سال جاری بوده است.
‌‌
سخنگوی فراجا یادآور شد: افزایش ۱۵ درصدی کشف «گل» ، افزایش کشف ۸۸ درصدی کوکائین، افزایش ۹۷ درصدی متادون و همچنین ۲۲ درصدی شیشه نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کشف ۳۰۳ تن مواد مخدر در نیمه اول امسال از دیگر اقدامات پلیس بوده است.
‌‌
سردار منتظرالمهدی تاکید کرد: افزایش ۱۹ درصدی دستگیری خرده فروشان موادمخدر، نسبت به سال گذشته و افزایش ۳۴ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر هم در ۶ ماهه نخست سال جاری رقم خورده است.
‌‌
وی گفت: با راه اندازی اپلیکیشن «پلیس من» و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان، ۶۶۰ هزار درخواست اینترنتی گذر زیارتی از اول محرم در این آپ به ثبت رسیده است و حدود ۳ و نیم میلیون گذرنامه توسط پلیس گذرنامه فراجا در ۶ ماهه نخست سال جاری صادر شده است.
‌‌
سخنگوی فراجا گفت: در حال حاضر با افزایش سطح هوشمندی در برنامه‌های پیش روی فراجا، امکان استعلام لحظه‌ای و آنی ممنوع الخروجی از طریق اپلیکیشن “پلیسِ من” (Police-man.ir) فراهم شده است و پلیس این خدمت را “نه امسال بلکه از سالیان گذشته” ایجاد کرده بود.
‌‌
سردار منتظرالمهدی گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۳۴ هزار اعزام به سربازی صورت گرفته و نزدیک ۱۵۰ هزار کارت پایان خدمت، معافیت و یا المثنی نیز صادر شده و بالغ بر ۱۸۰ هزار مورد معافیت تحصیلی نیز ثبت شده است.
‌‌
وی خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار و ۵۰۰ معافیت پزشکی و بالغ بر ۲۲ هزار معافیت کفالت هم تعیین و رأی آن‌ها صادر شده است.

‌‌
برقراری بیش از ۲۷ میلیون تماس در ۶ ماهه نخست سال جاری با پلیس ۱۱۰

سخنگوی فراجا تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲۷ میلیون تماس با ۱۱۰ گرفته شده که از این تعداد بالغ بر ۱۲ میلیون مورد منجر به عملیات شده است و کل تماس‌ها ۱ درصد و تعداد تماسهای عملیاتی نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
‌‌
سردار منتظرالمهدی گفت: بالغ بر ۵/۱۱ میلیون تماس از طریق راهنمایی، ارشاد و مشاوره مناسب اپراتورها حل و فصل شدند و نزدیک به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد مزاحمت و تماس غیرقابل بررسی و فیک با ۱۱۰ ثبت شده‌اند.
‌‌
وی تصریح کرد: بازرسی فراجا در نیمه نخست امسال بالغ بر ۸۳۴ هزار تماس از سوی مردم داشته که از این میزان نزدیک به ۸۳ هزار مورد آن تشکر از اقدامات انتظامی صورت گرفته توسط ماموران حرفه ای و تلاشگر بوده است و حدود ۲۸۱ هزار تماس را قابل رسیدگی و همچنین بالغ بر ۱۳۷ هزار مورد انتقاد نسبت به عملکرد پلیس وجود داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یکهزار و ۴۶۲ مورد کمتر بوده است.
‌‌
سخنگوی فراجا گفت: تولید و ساخت ۶ سریال پلیسی برای پخش در رسانه ملی و سینمای خانگی شامل ۳ مجموعه تلویزیونی، «ناریا» در ۵۰ قسمت، مجموعه تلویزیونی «غریبه» که پیش تولید آن شروع شده و به زودی کلید خواهد خورد، مجموعه تلویزیونی «هشت پا» در ۱۳ قسمت که تقریبا دو ماه از مرحله تولید آن گذشته است.
‌‌
وی همچنین گفت: مجموعه‌های «ازازیل»، «بازنده» و «دفتر یادداشت» جهت پخش در سینمای خانگی برنامه ریزی شده و در مراحل ساخت و تولید است و پلیس تاکنون نسخه اولیه ۳ بازی رایانه ای را طراحی و تا پایان سال منتشر می‌کند.
‌‌
سخنگوی فراجا گفت: راه‌اندازی ۳ پویش در فضای مجازی با موضوع پیشگیری از سرقت، نزاع و خشونت تا پایان سال و تولید ۳ سری کلیپ و تیزر هشداری و پخش از رسانه ملی نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

سردار منتظرالمهدی گفت: مرکز فرهنگی هنر «رسا» با هدف تولید آثار فاخر پلیسی در اردیبهشت ۱۴۰۲ راه‌اندازی شده و تولید آیتم‌های آموزشی با نام «یادینو» در ۲۵ قسمت، دوربین مخفی با نام گاردریل در ۴ قسمت، «یک روز با فرزندان شهدا» با نام «صمیما» در ۵ قسمت، تریبون آزاد «حرف آزاد» در ۳ قسمت، مستندهای پلیسی در 2 قسمت، تولید آیتم های «اینترو» با نام «رازآگاه» در ۴ قسمت و تولید پادکست های صوتی قصه های پلیسی با نام «پادی پل» انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here