حداکثر مطلوب تعداد دانش آموزان یک کلاس چند نفر است؟

0
83
مدرسه

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: حداکثر مطلوب تعداد دانش آموزان یک کلاس ۲۶ نفر، استاندارد تعداد دانش آموزان یک کلاس ۲۰ نفر و حداقل مطلوب تعداد دانش آموزان یک کلاس نیز ۱۴ نفر است.

به گزارش نبض تهران، موسی‌الرضا کفاش معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس مصوبه نشانگرهای ارزشیابی نظام آموزش و پرورش که در جلسه ۸۸۶ شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۹۲ به تصویب رسیده است، به صورت معمول ما برای تعداد دانش آموزان یک کلاس‌، سه دسته بندی حداکثر مطلوب به معنای قابل پذیرش، استاندارد و حداقل مطلوب داریم.

به گفته وی، در دوره ابتدایی حداکثر مطلوب تعداد دانش آموزان یک کلاس ۲۶ نفر، استاندارد تعداد دانش آموزان یک کلاس ۲۰ نفر و حداقل مطلوب تعداد دانش آموزان یک کلاس نیز ۱۴ نفر است.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همچنین در دوره متوسطه اول و دوم نیز حداکثر مطلوب تعداد دانش آموزان یک کلاس ۲۸ نفر، استاندارد تعداد دانش آموزان یک کلاس ۲۲ نفر و حداقل مطلوب تعداد دانش آموزان یک کلاس نیز ۱۶ نفر است.

کفاش همچنین تصریح کرد: در هنرستان‌ها حداکثر مطلوب تعداد دانش آموزان یک کلاس ۱۸ نفر، استاندارد تعداد دانش آموزان یک کلاس ۱۵ نفر و حداقل مطلوب تعداد دانش آموزان یک کلاس ۱۲ نفر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به لحاظ مشکلات موجود از قبیل کمبود نیروی انسانی و کلاس‌های درس، تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس به شکل ارقام یاد شده نیست و تراکم کلاس‌ها بیشتر است. تلاش ما این است که بر اساس بسته تقویت مدارس دولتی تدابیری اتخاذ شود که تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس به استاندارد نزدیک و یا حداقل به حداکثر مطلوب نزدیک شود. ان شاءالله دولت بر اساس بسته تقویت مدارس عادی دولتی تدابیری اتخاذ کند تا به این حد برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here