تفاوت قیمت ۵۲ درصدی میادین شهرداری تهران، با سطح شهر

0
183

بختیاری‌زاده گفت: طبق آخرین گزارش‌ها تفاوت قیمت میوه و تره بار ۵۲ درصد با میانگین قیمت در سطح شهر تهران است.

به گزارش نبض تهران، تور خبری بازدید از میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران با حضور مهدی بختیاری زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران برگزار شد. این بازدید از میدان میوه و تره بار نواب آغاز شد.

مهدی بختیاری زاده در جمع خبرنگاران در حاشیه این بازدید اظهار کرد: قیمت گذاری میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری هفته ای یکبار انجام می شود.

وی افزود: شرایط بازار، میزان تولید و فصل و همچنین شرایط آب و هوایی در قیمت گذاری تاثیر گذار است. تمام میادین در سطح شهر تهران تابع یک نرخ نامه است. قیمت ها روزانه توسط ناظرین و بازرس ها بررسی می شود. اگر موردی از تخلف باشد، جریمه مالی، نمره منفی و درج در پرونده را در پی دارد و ممکن است در مناقصات سال‌های آینده نیز اثر گذار باشد.

بختیاری زاده با اشاره به اینکه روزانه ۵۵۰ هزار نوبت خرید و یک میلیون تراکنش در میادین انجام می شود، گفت: شرایط تامین کالاهای اساسی و تره در میادین مناسب است و آماده پذیرای بیشتر شهروندان هستیم.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی می توانند به دفتر متصدیان بازار، غرف و همچنین از طریق QRکد اختصاصی غرفه می توانند نظرات و شکایات خود را دنبال کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران تاکید کرد: مشکلاتی در سامانه شهرزاد وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم.

دومین میدانی که اصحاب رسانه به همراه مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از آن بازدید کردند، میدان اصلی میوه و تره بار شهرداری تهران بود.

بختیاری زاده در توضیح راجع به این میدان اظهار کرد: روزانه ۱۳ هزار تن میوه و تره‌بار وارد شهر تهران می شود. ۵هزار تن از این میزان به شهرستان ها مثل شهریار و… ارسال می شود. روزانه حدود ۴ هزار و پانصد تن میوه و تره بار در سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران عرضه می شود. مابقی نیز به میوه فروشی ها و فروشگاه ها می رود.

وی با بیان اینکه ما هر روز به فکر ارتقای کیفیت در بازارهای ضعیف و حتی قوی هستیم، ادامه داد: در اندک میادینی که ممکن است کیفیت کمی پایین باشد به دلیل این است که مشتری کم است و میوه طی یک روز فروش نمی رود. در بازارهای با مشتری بیشتر تا سه بار محصولات شارژ می شود و کیفیت هم قاعدتا بالاتر است.

 

پس‌سورت قیمت محصولات باید نصف یا یک سوم باشد

بختیاری زاده تصریح کرد: پس‌سورت قیمت محصولات باید نصف یا یک سوم باشد. در ۷۰ درصد بازارها، بهره بردار میوه هایی که مانده و فروش نرفته را بسته بندی می کند و افراد نیازمند به صورت رایگان از آن استفاده می کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه بهره برداران میادین و بازارها از بخش خصوصی هستند و ما نمی توانیم به آنها فشار بیاوریم که محصول خود را رایگان بفروشند، بلکه می توانیم، قیمت آنرا مدیریت کنیم، گفت: پس‌سورت که الزاماً به معنای غیر قابل استفاده بودن نیست، در ساعات پایانی فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره بار با قیمت به مراتب پایین‌تر و گاهی حتی به صورت رایگان توسط غرفه‌داران عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم طبق روال گذشته در بازارها حضور دارند و مایحتاج خود را از میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران خرید می کنند، گفت: هیچ کمبودی در سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران وجود ندارد. بر روی سلامت محصولات دقت نظر داریم. مسئولین بهداشت و دامپزشکان هم بر محصولاتی که ایراد دارند نظارت کرده و از عرضه آن جلوگیری می شود.

تفاوت قیمت ۵۲ درصدی میادین شهرداری با میانگین قیمت در سطح شهر بنا بر اعلام بانک مرکزی

بختیاری زاده در مورد مزیت های خرید از سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: محصولات تره بار و غیره به دلیل حجم فروش بالا تازه هستند. قیمت عادلانه نیز از دیگر ویژگی های خرید از میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران است. طبق آخرین گزارش بانک مرکزی تفاوت قیمت میوه و تره بار ۵۲ درصد با میانگین قیمت در سطح شهر تهران است. در خصوص کیفیت نیز کیفیت محصولات جزو خطوط قرمز است و برای ارتقای کیفیت همواره تلاش می کنیم. طبق آمار  استقبال از میادین ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تمام قفسه ها مملو از محصولات است و تمام اجناس مورد نیاز شهروندان در بازار و میادین وجود دارد. به مردم اطمینان خاطر می دهیم در فروشگاه و انبارها کالا به میزان کافی وجود دارد. گوشت تنظیم بازار گوساله نیز در تمام بازارها وجود دارد. گوشت گوسفندی هم چون وارداتی است، نوسان داشت و کم شده بود که البته مشکل حل شد. درمجموع مشکلی در تامین گوشت و مرغ وجود ندارد.

افتتاح بازار جدید در منطقه ۲۲ طی هفته‌های آتی

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: سامانه شهرزاد در تمام مناطق تهران فعال است و در صدد هستیم خلا و مشکلات آن را حل کنیم تا مردم بدون مشکل محصولات خود را تهیه کنند. در این ماه افتتاح بازار جدید را در منطقه ۲۲خواهیم داشت. درخصوص تأمین زمین محدودیت وجود دارد، اما سعی می کنیم در هر محله ای که زمین تأمین شد، بازار احداث کنیم.

در ادامه مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به همراه اصحاب رسانه از میدان میوه و تره بار صادقیه بازدید کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه همانطور که مشاهده می کنند تمامی قفسه ها مملو از اجناس هستند و هیچ مشکلی در تامین کالاها وجود ندارد، گفت: در مورد کیفیت محصولات، سعی می‌کنیم نظارت به صورت مستمر و پایش دائمی باشد. واحد نظارتی در ستاد تشکیل شده و همچنین بازرسان به صورت مستمر پایش و نظارت را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم نظارت مردمی را در کنار نظارت سازمانی قرار دهیم، گفت: بحث کیفیت با توجه به نظارت ها بهبود پیدا کرده و مراجعه بیشتر شهروندان، گواه این موضوع است. برای کیفیت سقفی قائل نیستیم. سعی می کنیم قیمت اجناس به صورت عادلانه باشد.

قیمت آبزیان پایین‌تر از سطح شهر است

بختیاری زاده در مورد تفاوت قیمت آبزیان هم گفت: برخی از بهره‌برداران ما، پرورش دهنده هستند و به همین دلیل قیمت آبزیان پایین تر سطح شهر است.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم در توسعه های آینده، بازار جامع ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here