تسریع و تسهیل در فرایند قراردادهای شهرداری تهران

0
191

رضایی‌فر گفت: به دنبال اخذ مجوز از شهردار تهران هستیم تا در معاملات و ارائه خدماتی که بین مجموعه داخلی شهرداری تهران انجام می‌شود، نیازی به صدور ضمانت‌نامه نباشد و فرآیند قراردادها تسریع و تسهیل شود.

به گزارش نبض تهران، مهدی رضایی‌فر، مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران، در این جلسه به تبیین مسائل مالی و ذی‌حسابی پرداخته و ضمن پاسخ به پرسش‌های مطروحه از سوی معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق، تأکید کرد: اگر مطالبات پیمانکاران را به‌ موقع پرداخت کنیم، در انجام مناقصات و اعلام قیمت پیشنهادی، موفق‌تر خواهیم بود. 

وی با اعلام اینکه برای هر منطقه، ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان سهمیه برات اختصاص پیدا می‌کند که قابلیت افزایش دارد، افزود: فرایند صدور «برات کارت» اصلاح و برخی از مراحل آن، حذف شده است تا پیمانکاران بتوانند به‌ موقع برات را تحویل بگیرند. 

دنبال شفافیت کامل در امور مالی شهرداری تهران هستیم

رضایی‌فر با اشاره به اینکه تزریق نقدینگی به پروژه‌ها به‌ صورت هفتگی انجام می‌شود و معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق می‌توانند تسهیم نقدینگی را از شهرداران مناطق خود پیگیر باشند تا بتوانند در پایان سال پاسخگوی پیمانکاران باشند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا در سال ۱۴۰۳ برای هزینه نگهداشت تجهیزات و علائم ترافیکی هر منطقه، حداقل ۳۰ درصد پرداختی داشته باشیم و آن را از سرجمع اعتبارات سرمایه‌ای تزریق کنیم. 

وی با بیان اینکه به دنبال اخذ مجوز از شهردار محترم تهران هستیم تا در معاملات و ارائه خدماتی که بین مجموعه داخلی شهرداری تهران انجام می‌شود، نیازی به صدور ضمانت‌نامه نباشد و فرآیند قراردادها تسریع و تسهیل شود، تصریح کرد: اگر برخی از ممیزین اعلام می‌کنند که مناطق پیش از تحویل قطعی پروژه و اتمام قرارداد جاری، اجازه انعقاد قرارداد جدید ندارند، تصمیمی سلیقه‌ای بود و مطابق مقررات و بخش‌نامه‌های صادره نیست. 

رضایی‌فر با تأکید بر اینکه برای خرید کالاها و خدمات زیر ۱۰۰ میلیون تومان، نیاز به مجوز نیست و این موضوع طی بخش‌نامه‌ای ابلاغ شده است، گفت: ما به دنبال شفافیت کامل در امور مالی هستیم و همه قراردادها و جریان نقدینگی در سامانه جامع معاملات شهرداری تهران مشخص است. 

مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران در خاتمه با اعلام بسته شدن حساب‌ها در روز دهم اردیبهشت به عنوان آخرین روز مالی و لزوم جذب اعتبارات و ارسال صورت‌وضعیت‌ها تا آن تاریخ، خاطرنشان کرد: تقویت دفاتر فنی در مناطق، یک ضرورت است و اگر این دفاتر از نظر نیروی انسانی ماهر تقویت شوند، نظارت و رسیدگی‌های مالی دقیق‌تر انجام می‌شود.

ارتقای کارآیی سامانه جامع معاملات شهرداری تهران ضروری است

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران در جلسه معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق و تبیین موضوعات مالی و پاسخگویی به پرسش‌ها و ابهامات مطروحه در این جلسه گفت: امیدواریم اقدامات و برنامه‌های عملیاتی و زیرساختی حوزه حمل و نقل عمومی با همراهی و همکاری اداره کل امور مالی، تسریع و تسهیل شده و با برداشته شدن برخی موانع موجود، فرآیندهای طولانی کوتاه شود.

مهدی گلشنی با تأکید بر اهمیت جذب افراد متخصص و صاحب‌نظر در حوزه حمل و نقل و ترافیک و پرداخت حقوق و مزایای این نیروها متناسب با نوع خدمت و عملکردشان و ضرورت اصلاح چارت معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک مناطق و تعریف برخی جایگاه‌های جدید مورد نیاز در آن، اظهار امیدواری کرد که کارآیی سامانه جامع معاملات شهرداری تهران ارتقاء یافته و فرآیندهای مربوط به مناقصات و معاملات، تسریع و تسهیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here