بهره‌برداری از ۲ ایستگاه آتش‌نشانی ویژه بانوان آتش‌نشان

0
241

مراسم بهره‌برداری از ۲ ایستگاه آتش‌نشانی که مربوط به فعالیت آتش‌نشان‌های زن است با حضور شهردار تهران و مدیران سازمان آتش‌نشانی برگزار شد.

به گزارش نبض تهران، مراسم بهره‌برداری از ۲ ایستگاه آتش‌نشانی ۱۳۵ و ۱۳۸ که مربوط به فعالیت آتش‌نشان‌های زن است امروز سه‌شنبه هفدهم بهمن ماه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و مدیران سازمان آتش‌نشانی برگزار شد.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، در این مراسم اظهار کرد: امروز ۲ ایستگاه آتش نشانی که قرار است با حضور آتش نشان‌های زن فعالیت کند با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود.

نظری تاکید کرد: هر اتفاقی که بیوفتد شهرداری تهران باید در رفع و پیگیری آن حضور داشته باشد و البته اگر گاهی اتفاقی هم در برخی از نقاط کشور به ویژه در حوزه آتش‌نشانی رخ بدهد با دستور و به صلاحدید شهردار تهران، باز هم پای شهرداری به آن باز می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشحالیم که در خارج از شهر تهران هم گاهی به درد می‌خوریم و می‌توانیم کاری برای هموطنانمان در دیگر شهرهای کسور انجام بدهیم و خدمتی کنیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اضافه کرد: بیشتر از ۳۰ موضوع است که به همکاران ما در آتش نشانی اعلام می‌شود تا برای امدادرسانی مراجعه کنند و بارزترین آن‌ها بحث آتش سوزیها و اقدام برای اطفاء و خاموش کردن آتش است.

نظری یادآور شد: در حوزه پدافند غیرعامل، ساختمان‌های ما باید با استفاده از تجهیزات نسوز یا دیرسوز و استفاده از تجهیزات دیوارهای جدا کننده و غیر قابل اشتغال ساخته شود تا خدایی نکرده در زمان بروز حوادث کمترین خسارت و تلفات را داشته باشند.

وی با اشاره به این موضوع که در موضوع تجهیزات حریق، نیاز به تقویت و دستگاه gps و تعریف شده در مکان gis هستیم تا در هنگام حریق بدانیم آتش‌نشانان کجا هستند، اضافه کرد: به این تجهیزات برای حفظ و صیانت از آتش‌نشانان نیاز  داریم. در کشور اطفای هوایی نداریم و در صورت نیاز باید باید نیروهای مسلح هماهنگی شود. برای سازمان آتش‌نشانی جهت اطفای هوایی، بالگرد و هواپیما نیاز داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here